سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد در استان خبر داد و گفت: آسمان استان بوشهر طی امروز و فردا در برخی ساعات بارانی است.

به گزارش دیارجنوب پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا با افزایش پوشش ابر، در برخی از نقاط استان وقوع بارش خفیف و پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: همچنین طی ساعاتی از وقت امروز، با افزایش سرعت وزش بادهای شرقی، دریا به نسبت مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از اواخر وقت فردا چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با افزایش سرعت بادهای شمالی دریا مجدداً مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

barani

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در برخی نقاط بارش خفیف و پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد، از فردا از شمال استان به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: امروز غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا متغیر با سرعت هشت تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از ظهر امروز تا بامداد فردا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل تا ۱۶۰ سانتیمتر خواهد بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group