جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش بادهای شدید در استان طی روزهای آینده گفت: بارش باران و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گزارش دیارجنوب فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق در برخی از نقاط عمدتاً بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: همچنین روز سه شنبه با افزایش ناپایداری‌های جوی، بر سرعت وزش باد شرقی افزوده می‌شود و دریا تا حدودی مواج خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در روز سه شنبه تا ظهر روز چهارشنبه در برخی نقاط استان، وقوع بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

havashenasi

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط نیمه شمالی استان و خلیج فارس گاهی تمام ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال شرقی تا شمال غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، در برخی ساعات امروز در فرا ساحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: طی این مدت ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در فراساحل شمالی و مرکزی طی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

احتمال بارش باران و ریزش تگرگ

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی و تحلیل آخرین الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور امواج کم دامنه و ناپایدار و فعالیت سامانه همرفتی طی روز سه شنبه و برخی ساعات روز چهارشنبه بر روی خلیج فارس و برخی نقاط استان است.

وی ادامه داد: به موجب این وضعیت، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک، گاهی تندبادهای لحظه‌ای و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور تاکید کرد: در ارتفاعات مجاور به استان فارس احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

وی از احتمال برخورد رعد و برق در مناطق مرتفع خبر داد و افزود: احتمال اختلال فعالیت‌های ساحلی و آسیب به قایق‌ها و شناورهای موجود در اسکله‌ها به سبب وزش باد شدید (شرقی) وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی، خاطرنشان کرد: افزایش ارتفاع موج در فراساحل استان بوشهر مورد انتظار است.

وی خواستار اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی در روز سه شنبه شد و افزود: محافظت از شناورهای پارک شده در ساحل و اسکله‌ها مورد تاکید است.

شکوهی‌پور با تاکید بر محافظت از محصولات کشاورزی به سبب وزش باد شدید موقتی اضافه کرد: در این مدت باید از فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی پرهیز شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group