سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آفتاب‌‌نیوز :حسین فهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ برای نخستین مرتبه از طریق مکانیزم های بازار سرمایه پرداخت شد، توضیح داد: درواقع سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که قبل از عید نوروز به حساب مشمولان واریز شد، نه بر اساس هر نفر عدد معین، بلکه بر اساس میزان دارایی هر فرد در یک شرکت پرداخت شد. بنابراین پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، بررسی شد که در ۳۶ شرکت چه تعداد سهم باقی مانده است. درمورد شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز به همین صورت.

وی ادامه داد: محاسبه معکوس بود، یعنی افراد به صورت مجزا بررسی شدند که چقدر سهم دارند و اینکه چقدر سود به ان ها تعلق میگیرد. تصمیم شورای عالی بورس این بود که سود خرد نشود و تجمیع شود. برای تجمیع نیز دو ۵۰ درصد تعیین شد. مرحله نخست قبل از عید و بر اساس میزان سهمی که فرد در اختیار داشت، پرداخت شد.

edalat

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: هر فردی درمورد میزان سودی که دریافت کرده است اعتراض دارد میتواند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد تا متوجه شود دقیقا چه تعداد سهم دارد، چه میزان سود به فرد تعلق گرفته و سود واریزی از طریق کدام بانک پرداخت شده است.

فهیمی درمورد بخش دوم واریز سود سهام عدالت نیز توضیح داد: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

بیش از سه میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختنه اند

وی با اعلام این خبر که ارکان صندوق که قرار بود اقدام به خرید سهام عدالت کند، تشکیل شده است، اظهار کرد: از مجموع افرادی که قصد فروش سهام عدالت داشتند، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهم خود را فروخته اند و بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان هم وجه دریافت کرده اند. سهام داران عدالت با بقیه سهام داران فرقی ندارند، در شرایط خوب بازار سه میلیون نفر موفق به فروش شدند. اما وضعیت بازار سخت شد و امکان فروش برای هیچ سهام داری فراهم نشد. افراد سهم خود را با ضرر نمیتوانند بفروشند. سهام داران عدالت هم مستثنی نیستند.

امکان کنسل کردن سفارش فروش سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: حتی یک ریال هم نیست که سهام عدالت فروش رفته باشد اما وجه حاصل از فروش به حساب فرد واریز نشده باشد. گلایه افراد از این است که سفارش فروش گذاشتند اما سهم آن ها فروش نرفته است. البته امکان کنسلی وجود دارد و ۷۰۰ هزار نفر سفارش فروش خود را کنسل کردند. مشمولان برای کنسل کردن سفارش فروش باید به سایتی که سفارش داده اند مراجعه و سفارش خود را کنسل کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group