پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش پوشش ابر و احتمال بارش پراکنده باران در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی در این ارتباط اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در برخی ساعات بر سرعت وزش بادهای جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان افزوده شده که در پی آن دریا در این نواحی مواج و متلاطم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود از فردا با کاهش سرعت باد از تلاطم دریا در نیمه شمالی خلیج فارس کاسته و به تدریج آرام شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: امروز با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق نیز در برخی از نقاط عمدتاً بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.

abri
وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط نیمه شمالی استان و خلیج فارس گاهی تمام ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی اضافه کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در برخی ساعات امروز در سواحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ و در فراساحل گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی ادامه داد: ارتفاع موج در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از صبح فردا به تدریج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group