پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس حوزه هنری استان بوشهر از بازگشت هنرمندان بیکار شده بر اثر کرونا به صحنه هنر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، امید پارسایی فر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاریخ هنر تئاتر در کشورمان ثابت کرده است هرگاه هنر تئاتر به‌جای ساختار و فرم زدگی به محتواهای ناب و مردمی پرداخته، مردم با اشتیاق از آن استقبال کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: فرهنگ و آیین استان بوشهر سرشار از سوژه‌ها و موضوعات فوق‌العاده است که اگر به هنرهای نمایشی و تولیدات هنری راه یابد، مخاطبین بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کند.

وی عنوان کرد: به دنبال راه‌هایی هستیم که هنرهای نمایشی در شرایط کرونا زنده بماند و به کار خود ادامه دهد و در همین راستا حوزه هنری استان بوشهر آمادگی تولید تله‌تئاتر را با مشارکت هنرمندان و سایر دستگاه‌ها دارد.

cinama

این مقام مسؤول تصریح کرد: با این وسیله تئاتر به رسانه‌های تصویری راه پیدا می‌کند و هنرمندان این عرصه که به دلیل کرونا بیکار شده‌اند مجدداً فعال و پویا می‌شوند.

پارسایی فر با اشاره به آرمان‌های هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی سرشار از امیدواری است، هرگاه در هنرمان سیمای یک شخصیت توانمند ایرانی که می‌تواند باعث پیشرفت جامعه شود را به زبان هنر بیان کردیم مردم از ما استقبال کردند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر افزود: پرداختن به تئاتر مقاومت، حماسه‌های دفاع مقدس و ایثار استان یکی از رسالت‌های درخشان ما است که با پشتکار و تمام توان به آن می‌پردازیم.

وی گفت: فعالیت‌های تئاتر مردمی مسجد فرصت مناسبی برای گره زدن مساجد استان با هنر است که خوشبختانه در سه سال گذشته آثار خوبی در این نوع نمایش تولید و در جشنواره‌های ملی حائز مقام شد.

این مقام مسؤول با اشاره به برنامه حوزه هنری جهت تقویت هنر تعزیه در استان توضیح داد: دغدغه‌ای که در حال حاضر در هنر تعزیه وجود دارد، مبحث انتقال تجارب تعزیه‌گردان‌ها و معین البکاها نسل گذشته به نسل جدید و همچنین صحت متون تعزیه است که باید در نشست‌های تخصصی به آن پرداخت.

پارسایی فر ادامه داد: توجه بیشتر به تعزیه استان بوشهر با استفاده از کارشناسان تاریخی و مذهبی همچنین تقویت بازیگری و موسیقی در تعزیه‌ با وجود موسیقی غنی این دیار ضروری است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group