جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از ابتلای ۱۶ نفر از خانواده‌های بردخونی به کرونا در دورهمی ۱۳ بدر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، احمد آخوندی در این ارتباط گفت: بی‌توجهی به توصیه‌های و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورهمی‌های خانوادگی در شهرستان دیّر را به کانون اصلی موارد ابتلاء به کرونا تبدیل کرده است.
وی گفت: متأسفانه دورهمی‌های خانوادگی در روز ۱۳ بدر در بردخون باعث ابتلاء ۱۶ نفر از افرادی شد که در این روز در کنار هم بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سپری کرده بودند.
وی افزود: در روزهایی که کادر بهداشت و درمان سخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونا هستند، وظیفه شرعی و قانونی شهروندان ایجاب می‌کند نسبت به مسؤولیت اجتماعی خود توجه داشته و با پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری به حفظ سلامت خود و دیگران و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنند.

coronaviroos
ساده انگاری برخی شهروندان نسبت به خطر کرونا
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با تاکید بر بالا بودن ریسک ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها گفت: برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در خانه‌ها و مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها به گمان اینکه جمع خانوادگی است لذا خطر ابتلاء در آن بسیار پایین است فرض صحیح و علمی نبوده و آمارها نشان می‌دهد کانون اصلی و بیشترین موارد ابتلاء در شهرستان دیّر در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده است.
آخوندی افزود: ساده‌انگاری، بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان عامل اصلی تشدید کرونا است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group