سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

اگر قرار است روز طبیعت را با رعایت اصول بهداشتی در طبیعت سپری کنید به این موارد محیط زیستی پایبند باشید.

به گزارش دیارجنوب به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو درویشی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: توصیه مجموعه محیط زیست استان بر ماندن در خانه در روز طبیعت و دوری از دورهمی‌های گسترده خانوادگی در این ایام شیوع کرونا است اما اگر مردم می‌خواهند به صورت محدود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طبیعت حضور یابند، از آنان می‌خواهیم به موارد زیست محیطی پایبند باشند.

او افزود: افراد کیسه زباله را در خودرو و کوله پشتی داشته باشند. از روشن کردن آتش در طبیعت به طور حتم خودداری کنند و در صورت اضطرار بر انجام این کار، از خاموش شدن آتش اطمینان کامل یابند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: از پرت کردن سبزه سفره هفت سین در طبیعت و رهایی ماهی قرمز به علت مهاجم بودن این گونه در آبراهه‌ها و آب‌های جاری خودداری شود.

tabiat

درویشی عنوان کرد: از شکستن شاخ و برگ درختان، چیدن گل‌ها و برداشت نمونه از طبیعت پرهیز شود و چیزی جز رد پا از خود به‌جا نگذارند.

او گفت: از انتقال و برداشت وحوش یا حمل اسلحه و شکار تفریحی در طبیعت و همچنین دست زدن به نوزادان حیوانات وحشی یا بغل کردن آن‌ها از جمله پستانداران و پرندگان به واسطه خصوصیات غریزی والدین آن‌ها در طرد فرزندان در صورت گرفتن بوی انسان، خودداری شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در مجموع طبیعت پیرامون ما و تنوع زیستی آن یک موهبت الهی می‌باشد که همه ما وظیفه دا یم به آن احترام بگذاریم و با شرایط مناسب به نسل آینده هدیه دهیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group