سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

در اغلب مواردی که در پی وقوع حادثه و بحران با نیروهای امدادی تماس می‌گیریم، تحت تاثیر اضطراب بسیار زیادی قرار داریم و همین موضوع ممکن است موجب شود که اطلاعات کافی را در اختیار دستگاه‌های امدادی قرار ندهیم؛ اما دانستن اینکه ارائه چه نکاتی به اپراتورها لازم است، به سریع تر رسیدن نیروهای امدادی کمک می‌کند و باعث می‌شود که تکنسین‌های اورژانس بتوانند در زمان طلایی به محل مورد نظر برسند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، در پاسخ به اینکه برای سریع تر رسیدن آمبولانس‌ها به محل وقوع حادثه یا ... مددجو باید چه اطلاعاتی را به اپراتورهای اورژانس ارائه کند، گفت: در زمانی که با اورژانس تماس گرفته می شود باید در وهله اول نوع حادثه اعلام شود.

وی ادامه داد: مکانیزم آسیب برای ما بسیار مهم است اعلام این موارد به اورژانس کمک می‌کند که اگر به حضور ارگان های امدادی دیگری نیز نیاز است در همان لحظات اول این فراخوان را انجام دهیم.

havades

خالدی اظهار کرد: اعلام تعداد دقیق مصدومان نیز بسیار مهم است چرا که سازمان اورژانس می تواند تعداد خودروهای امدادی موردنیاز در محل را تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: اعلام آدرس دقیق نیز یکی از موارد کمک کننده است و اگر افراد بتوانند جهت محوری که در آن حضور دارند را نیز اعلام کنند در سریع تر رسیدن اورژانس بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

خالدی ادامه داد: تماس گیرندگان همچنین می‌توانند اگر آشنایی باخدمات فوریت های پزشکی دارند به کارشناسان اپراتور اعلام کنند تا کارشناسان نسبت به اقدامات اولیه‌ای که باید انجام شود، آنها را راهنمایی کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group