جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: سفر پدر از خوزستان به منزل فرزند در بوشهر باعث ابتلای ۱۱ نفر و فوت یک نفر از شد.

به گزارش دیارجنوب، حسن فخرایی در این ارتباط اظهار داشت: بی‌توجهی به هشدار‌های مسئولان بهداشتی موجب ابتلای ۱۱ نفر و فوت یک نفر از اعضای سه خانواده شد.
وی بیان کرد: در چند روز گذشته فردی که مهمان فرزند پسر خود در شهر بوشهر بود پس از شرکت در جشن عروسی در یکی از تالار‌های این شهر، با بروز علائم بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کند اما به علت درگیری شدید ریوی، در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.
فخرایی افزود: با اقدام به‌موقع تیم‌های رهگیری مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، رهگیری کامل افراد در معرض تماس نزدیک با فرد مبتلا از سوی مراقبین سلامت انجام شد و با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۱۱ نفر از اعضای سه خانواده همگی آن‌ها در شرایط قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

eidi talkh koronaei
رئیس مرکز بهداشت بوشهر، حال عمومی افراد در قرنطینه را خوب اعلام کرد و ادامه داد: مایحتاج ضروری و غذای روزانه این افراد را یکی از بستگان این خانواده در منزل به آنان تحویل می‌داد.
فخرایی با اشاره به افزایش تردد در شهر بوشهر عنوان کرد: تجمع و تردد در شهر‌ها از عوامل مهم افزایش ابتلا به بیماری کرونا است و پرهیز از مسافرت و جابه‌جایی عامل اصلی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شناخته‌شده است.
وی گفت: شاهد افزایش مسافرت‌ها به شهر بوشهر و تردد در مراکز خرید برای خرید‌های نوروزی هستیم که این امر موجب افزایش مبتلایان کرونا و افراد بستری در بیمارستان‌ها شده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: برای رفاه حال شهروندان در روز‌های تعطیل نوروزی نیمی از مراکز خدمات جامع سلامت در این شهرستان با همه نیرو و ظرفیت خود فعال و آماده ارائه رایگان خدماتی مانند رهگیری و انجام تست تشخیص سریع کرونا برای افراد در معرض تماس نزدیک با افراد مثبت شناسایی‌شده هستند.
فخرایی بیان کرد: در صورت نیاز، خدمات مراقبتی تیم مراقبت در منزل شامل پزشک عمومی و پرستار در منزل افراد مبتلا ارائه می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group