جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کشف یک پرونده انتشار عکس های خصوصی خبر داد و گفت: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خود خودداری کنید.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح پرونده گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی اش در شبکه های اجتماعی کرده است، موضوع در دستورکار قرار گرفت.
وی بیان کرد: در بررسی علمی کارشناسان سایبری پلیس، مشخص شد که فرزند خردسال شاکی که در حال انجام بازی اینترنتی با تلفن همراه مادرش بوده که وارد گالری تصاویر شده و به صورت اتفاقی، تعدادی عکس شخصی مادر را به شماره همراه فردی که در مخاطبین گوشی ثبت شده بوده، ارسال کرده است.

police fata
این مقام مسئول اظهار داشت، در تحقیقات تکمیلی صورت پذیرفته هویت متهم و مخفیگاه وی مشخص شد که با هماهنگی قضایی، این مجرم سایبری طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با بررسی تجهیزات مکشوفه، تصاویر و فیلم های خصوصی مربوط به شاکیه نیز مشاهده شد.
سرهنگ قاسمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خودداری کنند و به هیچ عنوان فضای مجازی و تجهیزات دیجیتال همراه را که به اینترنت متصل می‌کنند بعنوان حریم خصوصی و فضای امن تلقی نکرده و در صورتی تصویربرداری از هر موضوع خصوصی از طریق گوشی، تبلت و غیره ، قبل از اتصال آنها به اینترنت، محتوای شخصی را به یک حافظه ذخیره ساز دیگر همانند هارد اکسترنال منتقل کنند.
رییس پلیس فتا بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group