پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: صادرکنندگان این استان تا ۹۴ درصد به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات خود را بازگردانده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: این میزان ایفای تعهد ارزی از سوی ۱۷۰ بنگاه شامل ۵۳ بنگاه تولیدی صادراتی و ۱۱۷ صادر کننده، صورت گرفته است و بوشهر در این زمینه از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: تعهدات ارزی صادرکنندگان صنعت پتروشیمی بیش از ۹۵ درصد و در بخش صنعت سیمان و کلینگر استان افزون بر ۹۰ درصد ایفا شده است و ارز حاصل به چرخه تجاری کشور بازگشته است.
حسینی با بیان اینکه این آمار براساس آخرین گزارش بانک مرکزی است، یادآورشد: ایفای تعهدات ارزی از سوی صادرکنندگان به این معناست که ارز به دست آمده از صادرات محصولات و کالاها را از طریق سامانه نیما در اختیار شبکه بانکی کشور قرار داده شود و یا خود اقدام به واردات نیازهای اولیه صنعت و بازار کند.

modirkol samt boushehr 2
مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: در شرایطی که ارزآوری در کشور شکل بسیار محدودی پیدا کرده است، به غیر از کالاهای اساسی، سایر نیازهای کشور به واردات مانند نیاز صنعت کشور به مواد اولیه و ماشین‌آلات همگی از محل همین صادرات که غیر نفتی است، تامین می‌شود.
وی ادامه داد: صادر کنندگان بخش خصوصی در شرایطی که صادرات روز به روز دشوارتر شد و دور زدن تحریم‌ها نیز بسیار کار دشواری است، موفق شدند عملکرد خوبی داشته باشند و علاوه بر صادرات کالا، به تعهدات خود در قبال کشور نیز عمل کنند.
حسینی در ادامه گفت: مهمترین اقدام برای رونق صادرات بخش خصوصی تسهیل گری و مقررات زدایی است و در این صورت صادرکنندگان این بخش می‌توانند با توانمندی خود حتی در شرایط دشوار امروز نیز به بازارهای خارجی ورود کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group