پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر پس از اطلاع از موضوع با پیگیری انجام شده و مستندات لازم نسبت به ادعای این رسانه اعلام می کند که ضوابط عرصه و حریم مصوب کاروانسرای مشیرالملک (دژ برازجان) فاصله ۴ و نیم متری در نظر گرفته شده است و قانونی مبنی بر ۱۵ متر وجود ندارد.

به گزارش دیارجنوب، در پی انتشار اخباری در یکی از کانالهای خبری درخصوص ساخت و ساز در حریم دژ برازجان، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر پس از اطلاع از موضوع با پیگیری انجام شده و مستندات لازم نسبت به ادعای این رسانه اعلام می کند که ضوابط عرصه و حریم مصوب کاروانسرای مشیرالملک (دژ برازجان) فاصله ۴ و نیم متری در نظر گرفته شده است و قانونی مبنی بر ۱۵ متر وجود ندارد.

dej borazjan
مجوز صادره مطابق با ضوابط عرصه و حریم مصوب کاروانسرای مشیرالملک (دژ برازجان) صادر شده است و مجری آن می بایست مطابق با محوز صادره اقدام نماید و هرگونه عملیات خارج از موضوع صادره تخطی از قوانین اعلام می گردد و با نامبرده برخورد قانونی صورت می پذیرد.
در این مجوز صادر شده برای این بنا، نوع سازه و ارتفاع آن نیز طبق مصوبات حریم درجه یک کاروانسرای مشیر الملک درج شده است و نوع آن نیز گفته شده است که باید سازه قابل جمع آوری و سبک باشد .
همچنین در بخشی از مجوز صادره برای رعایت منظر کاروانسرا نظر کارشناسان را دخیل دانسته و تمامی موارد لازم طبق قانون صورت پذیرفته است .
از رسانه های اطلاع رسانی خواهشمندیم جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی، از درج چنین اخبار با اطلاعات اشتباه خودداری کنند و قبل از درج چنین اخباری برای کسب اطلاعات از روابط‌عمومی این اداره کل استعلام لازم را صورت دهند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group