شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی، ۲۰ طرح در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و جم افتتاح می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال با شعار «همه با هم برای حفاظت از منابع طبیعی» از ۱۵ تا ۲۱ برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این هفته، ۴۲ هزار اصله نهال میان مردم توزیع می‌شود که ۳۸ هزار اصله نهال آن از نوع جنگلی و شامل اوکالیپتوس، کهور ایرانی و کُنار است و چهار هزار اصله نهال نیز شامل گل‌های زینتی در مراکز پرجمعیت، آموزشی، صنعتی، مدارس و دانشگاه‌ها کشت می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: همزمان با هفته منابع طبیعی، ۲۰ طرح با اعتبار هفت میلیارد تومان در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و جم افتتاح می‌شود.

manabetabiei
منتظری، کاشت نهال با حضور مسئولان، شناساندن اهمیت آب و خاک، برقراری ارتباط با مردم و بهره برداران از طبیعت و مرتع داران، رژه خودرویی یگان منابع طبیعی در بوستان جنگلی سرکره دشتستان، دیدار با ائمه جمعه و تشریح فعالیت‌های منابع طبیعی، را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی از اجرای طرح ملی نهضت سبز خبر داد و گفت: آماده همکاری با شرکت‌های پتروشیمی و نفتی هستیم که نهال را برای توسعه فضای سبز در اطراف و محیط شرکت‌ها را در اختیارشان بگذاریم و تا کنون در این زمینه قرارداد‌های مشارکتی با تاسیسات صنعتی داشته ایم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: کشت گیاهان در استان با هدف تعادل بخشی زیست محیطی صورت می‌گیرد تا به منظور دستیابی به توسعه پایدار، در کنار گسترش فعالیت‌های صنعتی به محیط زیست توجه شود./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group