جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

با حضور وزیر راه و شهرسازی شش پروژه بندری در بنادر مختلف استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در سفر به بوشهر ضمن بازدید از طرح‌های بندری 6 پروژه همزمان در بنادر استان بوشهر و همزمان از طریق ارتباط تصویری در هرمزگان افتتاح کرد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در آیین افتتاح این پروژه‌ها از بهره‌برداری سیستم اطفا حریق ثابت بندرمروارید جزیره خارگ با اعتبار 75 میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: جزیره خارگ که جایگاه مهم و ممتازی در عرصه کشتیرانی و دریانوردی دارد سیستم اطفا حریق ثابت بندرمروارید خارگ با هدف ارتقا سطح ایمنی بندری اجرا شده است.
محمدرضا اله‌یار با اشاره به افتتاح توسعه تاسیسات زیربنایی محوطه بندر بوشهر گفت: این پروژه با اعتبار 14.5 میلیارد تومان با هدف حفظ زیرساخت‏‌های بندری اجرا شده است.
وی برقرسانی به اسکله بندر مروارید جزیره خارگ با 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: برقرسانی به اسکله بندر مروارید جزیره خارگ با هدف ارتقا سطخ ایمنی، افزایش امنیت و بهره‌وری اجرا شده است.

perojeh bandar
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای اتصال سامانه بین‌المللی ناوتکس بنادر بوشهر، خارگ، گناوه، محمدعامری، کنگان، دیر، بوالخیر، ریگ و لاور ساحلی به شبکه سراسری از طریق فیبر نوری خبر داد و بیان کرد: در این راستا سیستم مخابراتی ترمینال مسافربری بندر بوشهر با اعتبار 3 میلیارد تومان تجهیز و راه‌اندازی شده است.
اله‌یار از افتتاح نخستین و بزرگترین شناور چند منظوره برای مقابله با آلودگی دریا در بندر بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: شناور ویژه پاک سازی آلودگی‎های نفتی دریا به عنوان نخستین و بزرگترین شناور چند منظوره برای مقابله با آلودگی دریا با سرمایه‌گذاری 617 میلیارد تومان وارد عرصه فعالیت شد.
وی رونمایی از طرح مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر را از دیگر طرح‌ها دانست و تاکید کرد: این طرح ضمن تلفیق نتایج و دستاوردهای موضوعی به تفکیک رویکردهای حفاظت، توسعه و یکپارچه‌سازی، برنامه اقدام شهرستان‌های ساحلی را در پاسخ به مسائل و مشکلات و چالش‌های موجود در منطقه ساحل دریایی را دنبال می‌کند.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از ادامه طرح‌های توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر خبر داد و گفت: همزمان 27 پروژه در بنادر هرمزگان و بوشهر به ارزش 21.8 میلیون یورو و 405 میلیارد تومان امروز افتتاح شد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group