پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از مقابله جدی با فساد در پارس جنوبی خبر داد و گفت: با همراهی تعدادی از نمایندگان، ‏‬ تحقیق و تفحص از پارس جنوبی کلید خورده است.

به گزارش دیارجنوب، ابراهیم رضایی در ارتباط زنده با مردم در پاسخ به برخی انتقادات و سوالات در مورد پارس جنوبی و برخورد با فساد در این صنایع اظهار داشت: اقدامات ما در مورد پارس جنوبی محدود به سخنرانی و تذکر و… نبوده است و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه داشته‌ایم.
وی اضافه کرد: اولین اقدام، سوال از وزیر نفت در مورد پارس جنوبی بود که جوابی قانع‌کننده به مجلس ارائه نشد و اولین کارت زرد مجلس یازدهم به وزیر نفت داده شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همه ابزارهای قانونی برای مقابله با تخلفات و فسادها و ناکارآمدی‌ها در پارس جنوبی استفاده می‌کنیم افزود: به اکثر قریب به اتفاق مدیران پارس جنوبی، صنایع گاز و پتروشیمی نمره قبولی نمی‌دهیم و عملکردشان را قبول نداریم.

namayande dashtestan
وی با بیان اینکه به نمایندگی از مردم استان بوشهر شاکی این مدیران شده‌ایم ادامه داد: بنده وزیر نفت نیستم وگرنه اغلب این مدیران را برکنار می‌کردم و نیروی متخصص، متعهد، پاک‌دست و بومی که اموال بیت‌المال را غارت نکند و به جای هدررفت بیت‌المال به کشور خدمت کند را جایگزین می‌کردم.
رضایی خاطرنشان کرد: دعوای ما با اینها بر سر همین مسائل است. مکرر تذکر داده‌ایم و سوال کردم. به نمایندگی از کارگران بومی پارس جنوبی از مدیران ارشد وزارت نفت شکایت کردیم. گفتم در حق اینها ظلم کرده‌اید و باید روند اصلاح شود و حق بومی‌ها را بدهید. از ابزار قانونی که در دست داریم استفاده می‌کنیم.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموعه پارس جنوبی و شرکت‌های گازی و برخی پتروشیمی شاهد تخلفات زیادی هستیم. پارتی بازی و مجموعه ای از مسائل را در پارس جنوبی شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را آغاز کرده‌ایم گفت: به همراه تعدادی از نمایندگان متعهد مجلس این کار را آغاز کرده‌ایم تا این جعبه سیاه را باز کنیم و پشت‌پرده‌ها را روشن کنیم و به تاریک‌خانه ‌های این منطقه نورافکن بتابانیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group