پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واحدهای صنعتی و صنفی استان بوشهر تسهیلات جهش تولید دریافت می‌کنند.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تسهیلات جهش تولید در حوزه صنعتی و صنفی در استان بوشهر اجرایی شده و متقاضیان برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به پرداخت این تسهیلات با نرخ سود بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار ادامه داد: در این طرح از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری اولویت‌هایی برای پرداخت تسهیلات تعیین شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: از اولویت‌های پرداخت این تسهیلات می‌توان به فعال کردن ظرفیت‌های خالی ۱۴ محصول، نهضت ساخت داخل، فعال سازی واحدهای راکد و تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی اشاره کرد.

moderkol samt bo
وی افزود: توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار، احیا، فعال سازی و توسعه معادن مقیاس کوچک، تأمین مالی اصناف تولیدی، توسعه صادرات غیرنفتی، طرح‌های فناورانه از دیگر اهداف پرداخت این تسهیلات است.
حسینی گفت: اولویت پرداخت تسهیلات با کسانی است که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی برای راه اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.
وی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه اقتصادی، بر اساس نیاز واقعی بنگاه و بررسی‌های کارشناسی مراجع ذیصلاح از جمله بانک عامل خواهد بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group