جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: تردد مسافران دریایی و خدمه شناورها در پایگاه‌های مراقبت مرزی این شهرستان کنترل و از آنها تست تشخیصی سریع کرونا گرفته می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، حسن فخرایی روز یکشنبه افزود: یکی از راه‌های کنترل بیماری‌های واگیر بویژه ویروس کرونا، کنترل تردد جمعیت در مبادی ورودی و خروجی مرزها، شناسایی افراد ناقل و بیمار و ارجاع آنها برای درمان و مراقبت است.
وی اضافه کرد: در همین زمینه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ۲ پایگاه مراقبت مرزی در شهرهای بوشهر و خارگ راه‌اندازی کرده و مراقبت‌های اولیه و شناسایی افراد ناقل در این پایگاه‌ها انجام می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در این ارتباط وضعیت سلامت خدمه کشتی‌ها در مبادی ورودی و لنگرگاه‌ها و قبل از ورود به بندر در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی دریایی به صورت مستمر بررسی می‌شود.

payesh daryaei corona
وی عنوان کرد: با توجه به ضرورت مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مرزهای بین‌المللی و احتمال ورود انواع جهش‌یافته ویروس به کشور از طریق مرزهای دریایی، تمهیدات لازم برای تهیه نمونه تست تشخیصی سریع کووید ۱۹ از خدمه همه شناورهای ورودی و خروجی که قصد سفرهای بین‌المللی دارند، صورت گرفته است.
فخرایی گفت: در این زمینه نیروهای پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دریایی خارگ از لنجی با هفت خدمه که قصد سفر به دوبی داشت نمونه تست تشخیصی سریع کووید ۱۹ گرفتند.
وی بیان کرد: کارکنان پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دریایی بوشهر نیز از ۱۲ خدمه ۲ شناور که از دوبی آمده بودند پیش از پیاده شدن، نمونه تست تشخیصی سریع کرونا گرفتند که پس از منفی بودن جواب آزمایش، برای پیاده شدن خدمه‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group