جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: از ابتدای سال آبی تا ۴ اسفند، میانگین بارش استان ۱۵۱/۷ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت ۵۵/۵ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، زهرا راستگو معاون اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: از ابتدای سال آبی کنونی(مهر۱۳۹۹) تا ۴ اسفند، میانگین بارش در استان ۱۵۱/۷ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت ۵۵/۵ میلیمتر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: گرچه بارش‌های مطلوبی در فصل پاییز برای استان رخ داد، اما از ابتدای زمستان تا چهارم اسفند، کاهش ۸۴ میلیمتری بارش نسبت به بلند مدت را شاهد بوده‌ایم.
معاون اداره کل هواشناسی بوشهر عنوان کرد: از ابتدای سال آبی کنونی تا ۴ اسفند در بوشهر بیش از ۱۴۸ میلیمتر، تنگستان ۱۲۷، جم ۷۴، دشتستان ۱۹۱، دشتی ۱۰۱، دیر ۶۹ ، دیلم ۲۹۶، عسلویه ،۳۲ کنگان ۷۴ و گناوه بیش از ۲۷۱ میلیمتر باران باریده است که به جز دیلم و گناوه میزان بارش در بقیه شهرستان‌ها کمتر از میانگین بلند مدت بوده است.

BARESH BARAN
راستگو ادامه داد: در این مدت بارش باران در دیلم ۸۱ میلیمتر و گناوه بیش از ۵۵ میلیمتر بیشتر از میانگین بلندمدت بوده است. همچنین دیلمی‌ها ۱۳۶ و گناوه‌ای‌ها ۴۳ میلیمتر بیشتر از مدت مشابه پارسال شاهد بارش باران بوده‌اند.
وی با اشاره به کاهش بارندگی در هشت شهرستان‌ دیگر، افزود: در میان شهرستان‌های دیگر جم با کاهش ۱۴۸ میلیمتری بارش نسبت به میانگین بلندمدت، بیشترین کاهش بارندگی را داشته است و این میزان کاهش بارندگی در حالی رخ می‌دهد که جم پارسال با نزدیک به ۳۹۸ میلیمتر بیشترین بارندگی را در استان نصیب خود کرده بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: میزان بارش‌ در شهرستان جم نسبت به پارسال ۳۲۳ میلیمتر کمتر شده است.
راستگو همچنین به کاهش ۱۲۶ میلیمتری میانگین بارش در استان نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: در حالی که از ابتدای سال آبی کنونی تا چهارم اسفند به طور میانگین ۱۵۱/۷ میلیمتر باران در استان بوشهر باریده است پارسال در این مدت، ۲۷۸ میلیمتر باران در استان ثبت شده بود./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group