پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: از سال ۹۲ تا دهه فجر ۹۹ یک‌هزار و ۶۰۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در سطح شهرهای این استان اجرایی و افتتاح شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، حمید بردستانی روز جمعه اعلام کرد: در دهه فجر امسال نیز ۲۴۵پروژه با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان درسطح شهرهای استان اجرا و به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: بودجه کل شهرداری های استان درسال جاری یکهزار و ۳۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است.
بردستانی ادامه داد: تا پایان دیماه حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها تحقق پیدا کرده و تحقق این مهم نشان می‌دهد بودجه واقعی و براساس برنامه بسته شده که انتظار می‌رود این روند برای سال‌های آینده نیز محقق شود.
وی گفت: طبق ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به تناسب جمعیت اعتبارات ارزش افزوده درسطح شهرها و روستاها توزیع می‌شود.
بردستانی ادامه داد: در این شاخص رقمی که ازسال ۹۳ تا پایان دیماه ۹۹ به شهرداری‌های استان واریز شده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
وی اضافه کرد: دردوره پنجم شوراها سه شهرداری چاه مبارک، بیدخون و بهارستان به شهرداری‌های استان افزوده شد و درحال حاضر نیز یکی دو نقطه شرایط شهر شدن دارند که فرآیند آن در دفترسیاسی و تقسیمات کشوری درحال طی شدن است ولی تحقق آن زمان مشخصی ندارد.

bardestani ostandari
بردستانی در ارتباط با راه‌های درآمدزا کردن شهرداری‌های استان بوشهر نیز اظهار داشت: ۴۱ فرصت سرمایه‌گذاری درسطح شهرها احصا شده و همچنین ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی توسط شهرداری‌ها با اعتباری بیش از۲۰۰ هزار میلیارد تومان اجرا شده است.
وی گفت: در حال حاضر نیز ۹۷ میلیارد تومان وام تصویب شده که ۵۲ میلیارد آن تاکنون به شهرداری‌ها پرداخت شده و مابقی هم متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پرداخت می‌شود.
بردستانی در ارتباط با توزیع ماشین آلات بین شهرداری‌ها نیز اطهار کرد: توزیع دستگاه‌های مورد نیاز شهرداری براساس نیازسنجی و پایش سطح‌ شهرها انجام می‌گیرد.
وی یادآورشد: از سال ۹۳ تاکنون نیز ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات خدماتی و عمرانی به شهرداری‌های استان واگذار شده است.
بردستانی در ارتباط با برنامه‌های آموزشی نیز گفت: در چند سال اخیر ۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی ویژه شهرداری‌ها برگزار شده است.
وی افزود: در سال جاری نیز ۱۳ دوره آموزشی به میزان هفت‌هزار و ۲۸۰ نفر ساعت برای کارکنان شهرداری‌های استان بوشهر برگزار شده است.
استان بوشهر ۴۰ شهر دارد و ۷۱ درصد جمعیت استان به تعداد ۸۰۰ هزار نفر در این شهرها سکونت دارند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group