پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، علی احمدی زاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای جهاد دانشگاهی بوشهر صادر شده است.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی پزشکی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف این مرکز و اولویت‌های آن حل مشکلات و نیازهای جامعه است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای یک فضای آموزشی مجهز به منظور آموزش مهارت‌های علمی و عملی، بالینی با استفاده از وسایل کمک آموزشی و امکانات بالینی موجود به فراگیران در استان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای با هدف سامان دهی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای نظام سلامت در استان، استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه سلامت، ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی پس از کسب مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است.

ahmadzade jahad daneshgahi
احمدی‌زاده تصریح کرد: برگزاری دوره‌ها بر مبنای استانداردها و ضوابط ابلاغ شده از سوی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، افزایش کارآمدی نیروی انسانی و توانمندسازی مهارت آموزان، استفاده از ظرفیت‌های کشور در تربیت نیروی انسانی ماهر در نظام سلامت و کمک به جذب نیروی انسانی در بازار کار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با صدور مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جهاد دانشگاهی بوشهر تمام دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای از دیپلم تا سطح دکتری حرفه‌ای توسط این مرکز در استان بوشهر برگزار می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: این دوره‌ها منجر به کسب یا ارتقا مهارت در یک موضع مستقل و یا در بخشی از وظایف حرفه‌ای مهارت آموز شده و همچنین سبب ایجاد توانمندی شغلی از طریق یادگیری مجموعه مهارت‌های مرتبط با یک حرفه می‌شود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group