پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

همایش تقدیر از طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت با حضور مسئولین، مربیان و تلاشگران این حوزه در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان روز سه شنبه 5 اسفندماه در این آئین ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در دهه مبارک فجر فعالیتهای خوبی در حوزه پرورشی انجام شد که همگی حاصل تلاش و زحمات همکاران ما درسطح شهرستان است.
سهراب باقری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش کشور، معلمان را افسران پیشرفت کشور دانستند که این جمله باعث شد بتوانیم در این بحران سخت کرونایی با قدرت بیشتری به وظیفه خودمان بپردازیم.
وی در ادامه افزود: "امور تربیتی" نهاد مقدسی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه دینی و اعتقادی شهیدان رجایی و باهنر دو یار همراه امام شکل گرفت و 8 تا 14 اسفند هفته امور تربیتی نام گذاری شد.
باقری ادامه داد: این روز و هفته فرصتی مناسب برای تقدیر از زحمات همه فعالان و تلاشگران در عرصه امور تربیت اسلامی در حوزه آموزش و پرورش و زمینه آشنایی بیشتر مردم بویژه دانش آموزان و معلمان عرصه آموزش و همه آحاد جامعه با نقش و ماموریت این نهاد بزرگ در حوزه تعلیم و تربیت است.

hamayeshe talayedaran 1
وی با اشاره به اینکه نهاد امور تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین نقشه راه روشن آموزش و پرورش است، افزود: این نهاد موظف است در کنار معاونت آموزشی و تدوین برنامه های عملیاتی لازم و موثر در راستای ترویج فرهنگ اسلامی، تقویت مستمر و تحکیم فضایل اخلاقی در محیط های تربیتی با استفاده از ظرفیت های آموزشی و تربیتی؛ زمینه تربیت متوازن دانش آموزان را فراهم نماید.
وی سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پروش عنوان کرد و گفت: با گام برداشتتن در مسیر سنت ائمه اطهار و بر اساس دستورات قرآن می توانیم در تربیت چند ساحتی و متوازن دانش آموزان موفق شویم.
باقری خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم زمینه رشد روحانی و خدایی را برای دانش آموزان فراهم نموده وزمینه رشد وتعالی آنها را هموار سازیم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: با پاکسازی محیط آموزش و سالم سازی آن از طریق تنظیم برنامه ها، کتب درسی و آموزشی مناسب می توانیم زمینه را برای تحقق این هدف های متعالی فراهم نماییم.
امام جمعه برازجان نیز در این مراسم ضمن تبریک بمناسبت مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی (ع) بیان داشت: معلمان و مربیان دینی و پرورشی رسالتی خدایی داشته و دارای جایگاه و ارزش والایی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح با اشاره به آیات قرآنی در خصوص امور تربیتی گفت: اگر مربیان بتوانند انسانی را به سمت رشد و کمال هدایت کنند همانند آن است که تمام جامعه را احیا نموده و نجات بخش امت هستند.

hamayeshe talayedaran 1
وی به شرایط سخت کرونایی و تلاش آموزش و پرورش در ای حیطه اشاره کرد و گفت: برای تعلیم و تربیت نسل جوان در دوران بعد از کرونا نیز باید برنامه ریزی های لازم انجام و متناسب با زمان حرکت کنید.
امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در شرایط کرونایی بیش از گذشته مورد آسیب جدی قرار داشته و بیشتر حمله و هجمه دشمنان نیز خانواده ها و نسل جوان هستند و رسالت ما درخصوص تربیت سنگین تر خواهد بود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان ضمن خوشامدگویی به فعالان و تلاشگران در عرصه امور تربیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پیشکسوت فرهنگی، اظهار داشت: هفته تربیت اسلامی از روز جمعه 8 اسفندماه آغاز و بالغ بر 20 برنامه شاخص در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
حبیب اله بوستانی با اشاره به تلاش و پشتکار همکاران و مربیان حوزه پرورشی بیان کرد: در حوزه فعالیت های پرورشی در شهرستان نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش کمی و کیفی فعالیت ها، تولید محتوا و فعالیت های ابلاغی بودیم.

hamayeshe talayedaran 1
وی به افزایش فعالیت های مشاورین مدارس بدلیل شرایط خاص کرونایی و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش همه همکاران در حوزه تربیتی و مشاوره ای، شاهد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزی باشیم.
وی در پایان برنامه های این هفته را برشمرد و عنوان کرد: حضور در نمازعبادی سیاسی در اولین روز هفته، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، مسابقات عترت و نماز، دیدار جمعی از همکاران و دانش آموزان دیدار با امام جمعه، کاشت نهال بپاس احترام به مقام شهدای امور تربیتی و پیشکسوت فرهنگی زنده یاد محمود گرگین در کانون امام و اردوگاه شهید کشتکار و مراسم تقدیر از برگزیدگان پویش سپاه سردار و تجلیل از فرهنگیان بسیجی از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.
در پایان از خانواده پیشکسوت فرهنگی زنده یاد محمود گرگین و دیگر مسئولین و مربیان در حوزه امور تربیتی تقدیر بعمل آمد.

hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1hamayeshe talayedaran 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group