شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: هزار و ۲۳۴ مترمربع از حریم و بستر آبراه‌های شهر برازجان در یک هفته اخیر آزاد شد.

به گزارش دیارجنوب، نعمت اله نجاتی مدیر منابع آب شهرستان دشتستان بیان کرد: یکی از خطرات همیشگی در محدوده‌های شهری، تجاوز به حریم و بستر رودخانه و آبراه‌ها است که در زمان سیلاب منجر به بروز فجایع جبران ناپذیری می‌شود.
وی افزود: پر کردن آبراه‌ها برای ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و تجاری باعث تنگ‌شدن مسیر گذر سیلاب می‌شود و با کاهش توان آبگذری رودخانه، به ساکنان شهر خسارت وارد می‌کند.
مدیر منابع آب شهرستان دشتستان با اشاره به ضرورت‌های قانونی برخورد با متجاوزان به رودخانه‌ها، ادامه داد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم قانونی رودخانه ممنوع است.

sakht saz borazjan
نجاتی تاکید کرد: بارندگی‌های شدید در شهرستان دشتستان در پاییز و زمستان اخیر که در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه رقم خورد، مهر تاییدی بر ضرورت رعایت قانون و حفظ حریم رودخانه‌ها بود.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مدیریت منابع آب شهرستان دشتستان در هفته گذشته عنوان کرد: در یک هفته اخیر ۱۱ مورد دیوارکشی، ایجاد پی و ساخت سازه نیز به وسعت به وسعت هزار و ۲۳۴ مترمربع در آبراه‌های مختلف شهری شناسایی و رفع تصرف شد.
مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: این اقدامات با همکاری نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی انجام گرفته است و از شهروندان هم تقاضا داریم تا هرگونه تخلفات حوزه آب را به این اداره اطلاع‌رسانی کنند./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group