پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 رئیس اداره برق شبانکاره گفت: طی ماه های اخیر با وجود سیل و تگرگ در شهرستان دشتستان ۴۶۸ میلیون تومان به زیر ساخت های برق منطقه شبانکاره خسارت وارد شد.

داوود بحرینی-به گزارش دیارجنوب، هدایت حاجی رئیس اداره برق شبانکاره اظهار داشت: ۴۳ عدد پایه برق منطقه دچار خسارت جدی شدند که با تلاش های اکیپ های شبکه برق و حساسیت نسبت به موضوع آموزش مجازی دانش آموزان در کوتاه ترین زمان اصلاح شبکه و رفع خاموشی صورت گرفت‌.
وی ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مردم عنوان کرد: بر اساس تعاریفی که برای مجموعه برق شده است، وظیفه ما تامین برق و توزیع است و از ابتدای سال تاکنون بالای ۲۳ مورد سرقت سیم برق در بخش شبانکاره صورت گرفته است و با توجه به اینکه ما در منطقه گرمسیر قرار گرفته ایم با کوچک ترین قطع برق شاهد آسیب به مشترکین هستیم و راهکار اصلی تعویض سیم به کابل های خود نگهدار است تا سرقت ها به حداقل برسد.

raees bargh shabankare
رئیس اداره برق شبانکاره در گفتگو با دیارجنوب افزود: در سال آینده ۵۰ کیلومتر تعویض سیم به کابل تامین اعتبار شده است که ۳۰ کیلومتر تعویض سیم در بخش شبانکاره صورت می گیرد.
حاجی زاده تصریح کرد: در حال حاضر برای کاهش قطعی برق برای تابستان آینده نقاطی که دارای ضعف ولتاژ بودند توسط تیم های عملیاتی تقویت شده اند و راه اندازی ۹ ترانس برق در دستور کار قرار دارد ۵ مورد آن در شهر و ۴ عدد در روستاها قرار می گیرد که تا سال آینده وارد مدار خواهند شد و در همین راستا با اشخاصی که به استخراج غیرقانونی بیت کوین می پردازند برخورد قاطعانه صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: میانگین میزان مصرف برق مشترکین در مناطق گرمسیر ۶۰۰۰ کیلو وات در طول ۲ ماه است که دیدگاه ما این است این رقم باید افزایش یابد و با توجه به گرمی هوا و افزایش مصرف توسط خانواده ها امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مسئله توجه کنند.
حاجی زاده در پایان عنوان کرد: مردم قبل از تکمیل ساختمان خود نسبت به درخواست نصب تیر برق اقدام کنند زیرا تهیه تیر برق بر اساس اولویت ها و ترتیب بندی درخواست ها صورت می گیرد و از مردم تقاضا داریم جهت رفع خاموشی، گزارش مشکلات و درخواست انشعاب برق از طریق اپلیکیشن برق من استفاده کنند تا از خدمات سریع برق بهره مند شوند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group