جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گزارش ارائه شده سازمان ملل، افزود: مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان روبه افزایش است.

به گزارش دیارجنوب، اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد امروز در نشست خبری با اشاره به رویکردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر،بیان داشت: مقابله هدفمند براساس شواهد علمی انسجام در کار با آسیب شناسی،مقایلع هدفمند و ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان ،ایجاد ظرفیت درمان موثری و شیوه نوین درمانی از جمله این رویکردهاست.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اکنون در دنیا ۳۰۰میلیون مصرف کننده مواد مخدر مستمر وجود دارد،گفت: ۳ کشور اروپایی به تنهایی ۵۰درصد توزیع مواد مخدر را برعهده دارند.
مومنی با اشاره به گزارش ارائه شده سازمان ملل،افزود:مصرف مواد مخدر در بین نوجوان،جوان روبه افزایش است.

momeni dabir setad
وی با بیان اینکه اولویت اصلی در ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه است،تصریح کرد: اگر قانون مبارزه با مواد مخدر به روز و اصلاح شود ما ظرف ۳سال به صورت مشهود معتادان را ساماندهی خواهیم کرد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ضربه اقتصادی ۱۲هزار میلیارد تومانی به بنیان مالی قاچاقچیان در ۱۰ماهه سال جاری یادآور شد:بیش از ۷۰درصد موضوع معتادان متجاهر در کشور ساماندهی شده و در سال آینده ۹۰ در صد معتادان ساماندهی می شوند.
مومنی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس ،ابراز داشت:۴۰هزار مدرسه در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند و رشد شیوع مواد مخدر در دانش آموزان متوقف شده است./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group