جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر درخصوص دلایل کمبود آب در بخش شبانکاره و آخرین وضعیت از پرداخت معوقات آبداران و نگهبانان تاسیسات آبرسانی توضیحاتی ارائه داد.

عبدالحمید حمزه پور در گفتگو با دیارجنوب با اشاره به مشکلات مردم منطقه شبانکاره درخصوص سهمیه بندی آب در فصل زمستان اظهار داشت: با توجه به بافت روستایی منطقه، مصرف از سرانه در نظر گرفته شده وزارت نیرو بیشتر است.
وی در خصوص نوسازی خطوط انتقال آب شهر و روستاهای بخش شبانکاره، گفت: برای اصلاح و بازسازی در خصوص فرسودگی شبکه، اقداماتی انجام شده و درحال پیگیری هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به میزان ورودی آب در بخش شبانکاره بیان داشت: ورودی آب به بخش شبانکاره از خط کوثر کاهش محسوسی پیدا کرده و قطع و وصل آب ورودی به صورت نامنظم انجام می شود که این مورد باعث بروز بی نظمی در برنامه ریزی جهت توزیع عادلانه شده است.

hamzepoor abfa
حمزه پور درخصوص آبرسانی در روستای دهداران سفلی گفت: با توجه به مصرف زیاد و تعداد حدود ۱۴۰۰ انشعاب مجتمع دهداران، نیاز به مطالعه و احداث مخزن جدید است.
وی درخصوص گلایه مند بودن و نارضایتی آبداران و نگهبانان تاسیسات آبرسانی بابت عدم پرداخت حقوق بیان داشت: با توجه به ماهیت مستمر عملیات بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آب و همچنین واگذاری فعالیت های مذکور به پیمانکاران بهره برداری، کلیه آب داران و نیروهای انسانی شاغل در این بخش دارای قرارداد هستند.
حمزه پور ادامه داد: بمنظور پرداخت به موقع حقوق و مزایای آبداران و پرسنل تعمیر و نگهداری، تامین اعتبار در این بخش و از منابع مطمئن در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر درخصوص نگهبانان تاسيسات آبرسانی خاطرنشان کرد: با توجه به ماهيت کار نيروهای نگهبانی، حساسيت موجود در انجام وظيفه، حفاظت از اماکن و تاسيسات و به منظور افزايش راند مان کاری و حمايت از نيروهای نگهبانی نسبت به انعقاد يک قرارداد جامع و کامل از لحاظ مواد قانونی در خصوص حقوق و دستمزد با پيمانکار واجد شرايط اقدام شده است.
وی یادآور شد: مواد مطرح شده در قرارداد از قبيل رعايت قوانين مقررات کار، بيمه تامين اجتماعی و ساير قوانين و مقررات از جمله حداقل حقوق قانونی، طرح طبقه بندی، حق عائله مندی، حق مسکن، عيدی، سنوات، مرخص، بن کارگری، رعايت اصول ايمنی و بهداشت و تامين لباس و لوازم کار و ساير مزايای قانونی مورد نظارت قرار می گيرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group