پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از منطقه زلزله زده سی سخت گفت: پس از ارزیابی دقیق خسارات تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله زده دنا تخصیص می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسلامی در این ارتباط گفت: بنده از طرف رئیس جمهور حامل سلام ویژه و پیام به مردم عزیز و با کفایت استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.
وی با بیان اینکه پس از ارزیابی دقیق خسارات، تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله زده دنا تخصیص می‌یابد افزود: روند پرداخت تسهیلات به خانه‌های روستایی خسارت دیده شهرستان دنا بدون اولویت انجام می‌شود.
وی ادامه داد: خسارات باید به صورت دقیق ارزیابی شود تا بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت تخصیص دهیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از رئیس سازمان نظام مهندسی خواستیم، خانه‌های نوساز بررسی شوند و با کارشناسانی که در زمینه نظارت بر ساختمان‌ها کوتاهی کردند برخورد شود.

zelzele sisakht
اقای اسلامی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت قبوض آب، برق و گاز هم بیان کرد: تا زمان اسکان دائم مردم و جایگزینی منازل آن‌ها پرداخت به تعویق می‌افتد.
وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات زیست محیطی محور سی سخت_یاسوج هستم گفت: ساخت جاده محور سی سخت_یاسوج از سر گرفته می‌شود.
۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی خسارت دید
مدیر کل بنیاد مسکن این استان هم گفت: در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب در روز ۲۹ بهمن در سی سخت د مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.
حسین جنتی با بیان اینکه از این تعداد ۸۰۰ واحد به علت حسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد افزود: از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.
آقای جنتی با بیان اینکه از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی است اضافه کرد: از ۲ هزار و ۹۰۰ واخد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واخد روستایی است.
وی میزان خسارت به واحد‌های تعمیری را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: دراثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.
آقای جنتی با بیان اینکه همه امکانات بنیاد مسکن استان اعم از نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات در مناطق زلزله زده مستقر شدند، اضافه کرد: نتایج نهایی ارزیابی از واحد‌های آسیب دیده در جلسه ستاد بحران استان اعلام و در خصوص ارایه تسهیلات و میزان آن‌ها پیشنهاد‌ها ارایه و تصمیم گیری می‌شود.
تداوم امداد رسانی به زلزله زدگان سی سخت
در همین حال، امداد رسانی به هموطنان زلزله زده در سی سخت ادامه دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه زلزله زده سی سخت خسارت به منازل مسکونی را بیش از برآورد‌ها دانست. کلانتری تامین اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از جمله چادر، پتو، وسایل گرمایشی و خوراکی را از ضرورت‌ها عنوان کرد و دستور داد در تامین نیازمندی‌ها تسریع شود.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویر احمد هم گفت: مسئولان استان در منطقه حضور دارند و برنحوه خدمات رسانی به زلزله زدگان نظارت می‌کنند.
محمدی از توزیع ۱۱۸۰ تخته چادر در بین زلزله زدگان و نیز تعدادی پتو، چراغ‌های والور و سیستم‌های گرمایشی بین زلزله زدگان و نیز پاکسازی تمام مسیر‌های منتهی به سی سخت خبر داد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group