جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

بر اساس یک بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا، دولت این کشور تحریم‌هایی علیه ۴۳ مقام بلاروسی شامل مقام‌های رده بالای این کشور از بابت "تضعیف دموکراسی" در آن اعلام کرده است.

به گزارش دیارجنوب، در یک بیانیه صادر شده از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد آمده است: "امروز وزارت امور خارجه آمریکا متعاقب اعلامیه ۸۰۱۵ ریاست جمهوری برای اعمال محدودیت روادید علیه ۴۳ فرد بلاروسی مسئول در تضعیف دموکراسی در بلاروس اقدام کرده و این افراد را از ورود به آمریکا منع می‌کند. "
در این بیانیه تصریح شد که این فهرست شامل "مقام‌های رده بالای بخش قضایی، رهبران مجری قانون و پرسنل رده میانی که به دستگیری تظاهرکنندگان آرام و سواستفاده از آن‌ها پرداختند، قضات و دادستان‌های دخیل در محکوم کردن معترضان آرام و روزنامه نگران به مجازات‌های حبس و مدیران آکادمیک تهدید کننده دانشجویان از بابت شرکت در اعتراضات صلح آمیز می‌شود."
وزارت امور خارجه عنوان کرد که معتقد است مقام‌های بلاروسی همچنان به متوسل شدن به خشونت علیه "معترضان آرام"، فعالان و خبرنگاران ادامه می‌دهد.

tahrim
بلینکن تاکید کرد، آمریکا تاکنون دو بار محدودیت‌های مشابهی را اعمال کرده و ۶۶ تن را هدف گرفته است.
در بیانیه او تصریح شد: "این افراد شامل مقام‌های رده بالای حکومت لوکاشنکو، و همچنین اتباع روسی و بلاروسی همدست در اخلال در کار رسانه‌های مستقل و تضعیف تمامیت آزادی رسانه در بلاروس بودند. "
بلینکن گفت: "آمریکا به حمایت از تلاش‌های بین المللی با هدف تحقیقات مستقل در خصوص بی نظمی‌های انتخاباتی در بلاروس، سواستفاده‌های حقوق بشری پیرامون انتخابات و سرکوبی که به دنبالش رخ داد ادامه می‌دهد. ما در کنار مردم شجاع بلاروس می‌ایستیم و از حق آن‌ها برای انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کنیم. "/ پارسینه

استان بوشهر

Template Design:Dima Group