جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

"مجتبی انگالی" و "لاله نیکنام" از ورزشکاران نام آور دشتستانی برای اولین بار در جهان حرکت "پل قدرتی" و "لاستیک لودر" را ثبت ملی کردند.

به گزارش دیارجنوب، مجتبی انگالی ورزشکار و مربی پاورلیفتینگ با ابراز خرسندی از ثبت اولین رکورد ملی در شهرستان دشتستان بیان داشت: این کار برای اولین بار در تاریخ استان بوشهر انجام شد که در تلاشیم بتوانیم در ماه های آینده به لحاظ وزنی این حرکت را ارتقا داده و وزن تایرها را بیشتر کنیم.
انگالی در ادامه اضافه کرد: این حرکت ترکیبی از یوگا، ژیمناستیک و پاورلیفتینگ است که در طی دو سال تلاش، خلاقیت وطراحی به ثبت رسید.
وی نام علمی این حرکت را "پل قدرتی" عنوان کرد و گفت: این حرکت هیچ نمونه داخلی و خارج از کشور ندارد و برای اولین بار در سطح دنیا انجام شد که بسیار سخت، خطرناک و آسیب پذیری بالایی دارد.

rekord meli varzeshkaran dastestan 1
این ورزشکار موفق دشتستانی بیان کرد: انعطاف بسیار بالای این رشته از ژیمناستیک، استقامتش از یوگا و قدرتش از بدنسازی گرفته شده است.
وی ادامه داد: این حرکت توسط آقای رضایی به ثبت ملی رسید و با تلاش در ماه های آینده، ثبت رکوردهای گینس خواهد شد.
انگالی در پایان یادآور شد: برای آمادگی و زیر ساخت های بدنی در اجرای این حرکت انعطاف پذیر، دو سال وقت گذاشتم.
لاله نیکنام از دیگر ورزشکاران دشتستانی با ابراز رضایت از ثبت رکورد ملی، بیان داشت: غلتاندن لاستیک لودر با وزن ۱۳۱کیلو و پانصد گرم حرکتی بود که توانستم به ثبت برسانم.
وی در ادامه افزود: این رکورد قبل ازمن توسط بانویی دیگر با وزن 120 کیلو با یازده بار غلتاندن به ثبت رسیده بود که امروز با وزن ۱۳۱کیلو و پانصد گرم و با 14 بار غلتاندن در یک دقیقه توانستم این رکورد را ازآن خود کنم.
این بانوی موفق دشتستانی با ابراز خرسندی بیان کرد: برای اولین بار و بعنوان اولین بانو در استان بوشهر و شهرستان دشتستان توانستم این رکورد ملی را به ثبت رسانده و توانایی خاصی را در خود تجربه کنم.

rekord meli varzeshkaran dastestan 1
وی این حرکت را در حیطه ی علاقه و رشته ی اصلی خود( پاورلیفتینگ) عنوان کرد و گفت: میزان رضایت و خوشحالی من از ثبت این رکورد ملی کاملا متفاوت تر از کسب مدال های رنگارنگ بود.
لاله نیکنام یادآور شد: این حرکت توسط آقای رضایی، نماينده فدراسيون و مسئول ثبت ركوردهای ایران به ثبت رسید.
وی در پایان گفت: از نتیجه بخش بودن تلاش هایم بسیار خرسندم و از مجتبی انگالی مربی خوبم برای تمامی زحمات و حمایت هایشان تشکر میکنم.
گفتنی است؛ بعداز ظهر روز پنج شنبه 30 بهمن ماه با حضور آقای رضایی مسئول ثبت رکوردهای ملی، دو ورزشکار نام آور دشتستانی مجتبی انگالی و لاله نیکنام توانستند حرکت "پل قدرتی را برای اولین بار به ثبت جهانی برسانند.

rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1rekord meli varzeshkaran dastestan 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group