جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: برای رأی دهندگان نرم افزار «شعبه یاب» را طراحی کردیم که از طریق آن محل شعب نزدیک و خلوت را پیدا کنند و راحت‌تر به آن شعب دسترسی داشته باشند.

به گزارش دیارجنوب، امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از شیوع کرونا در زمان ثبت‌نام نامزدها و برگزاری انتخابات۱۴۰۰ اظهار داشت: به‌خاطر شیوع کرونا در حوزه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در زمان برگزاری انتخابات سلامت و جان مردم با مشکلی مواجه نشود.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها که تعدادشان هم خیلی زیاد است، الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: داوطلبان تنها برای انجام مراحل نهایی کار باید به ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها مراجعه کنند.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه برای تبلیغات و ستادهای داوطلبان انتخابات هم برنامه ریزی داریم تا همه اقدامات‌شان در فضای مجازی صورت بگیرد، عنوان کرد: در حال بررسی امکاناتی که مردم بتوانند از طریق آنها،از سوابق و ظرفیت‌های داوطلبان مطلع شوند، هستیم.
شجاعان تاکید کرد: برای رأی دهندگان اپلیکیشن(نرم افزار) «شعبه یاب» را طراحی کردیم که از طریق آن محل شعب نزدیک و خلوت را پیدا کنند و راحت‌تر به آن شعب دسترسی داشته باشند و صفی هم ایجاد نشود.

entekhabat98 2
وی اظهار داشت: افزایش تعداد شعب و نیز برگزاری انتخابات در فضاهای مناسبی که در آن جریان هوا وجود داشته باشد، مورد توجه است. توصیه‌های لازم به استانداری و فرمانداری‌ها برای رعایت نکات بهداشتی شده است.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون نفر برای برگزاری انتخابات به وزارت کشور کمک می‌کنند، افزود: برای حفظ سلامت عوامل اجرایی هم اقداماتی شده از جمله، تمام الکترونیکی شدن انتخابات شوراها در ۱۰ هزار شعبه را مدنظر داریم.
شجاعان درباره ضرورت افزایش تعداد شعب نیز گفت: هیئت‌های اجرایی هستند که تعیین می‌کنند چند شعبه رأی باید وجود داشته باشد، لذا در آن زمان و با توجه به شرایط کرونا درباره تعداد نهایی شعب رای گیری تصمیم گیری می‌شود.
وی درباره آخرین وضعیت اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری الکترونیکی شدن انتخابات نیز بیان داشت: کارها تقریبا نهایی شده است و تست‌های امنیتی و اجرایی در حال انجام است./ مشرق

استان بوشهر

Template Design:Dima Group