جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در پنج شهرستان‌ این استان زرد شد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز شنبه در این ارتباط افزود: براین اساس وضعیت شهرستان‌های جم، دیلم، کنگان و گناوه که تا پیش از این آبی (کم خطر) بودند براساس گزارش سامانه ماسک به مانند شهرستان بوشهر به خطر متوسط (رنگ زرد) تغییر یافت.
وی اضافه کرد: وضعیت شهرستان‌ تنگستان نیز که پیش از این زرد بود همانند دیر، عسلویه، دشتستان و دشتی در وضعیت آبی قرار گرفت.
طبق رنگ بندی‌های کرونایی، قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به مثابه پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است.
کشمیری، رعایت کردن یا نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری یا پرهیز از دورهمی‌ها و سفرها و میزان استفاده از ماسک را از جمله مهمترین عوامل تغییر رنگ کرونایی در استان بوشهر عنوان کرد.

dr keshmiri1
وی اضافه کرد: قرمز شدن رنگ شهرهای پرجمعیت استان خوزستان و تغییر رنگ شهرستان‌های استان بوشهر زنگ خطری مهم برای این استان به شمار می‌رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری صورت گرفته از سوی مردم باعث شده شمار بستری‌های بخش‌های کرونا در این استان که تا پیش از این ۲ رقمی بود سه رقمی شود و در زمان حاضر ۱۰۱ نفر در این بخش‌ها بستری هستند.
کشمیری ادامه داد: در۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد نتیجه آزمایش سه نفر مثبت بوده‌است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۹ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این مجموع پنج نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.
کشمیری اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۶۵ نفر در استان بوشهر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست‌ داده‌اند.
وی یادآور شد: همچنین تاکنون ۱۹هزار و ۳۳۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group