جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به سیستم مدیریت و هم استانی های خود اعتماد کرده و درمان خود را با متخصصان بومی، همراه با خانواده انجام دهید و از استان خود خارج نشوید.

به گزارش دیارجنوب، دکترایرج حریرچی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: با افتتاح این بیمارستان مجموع تخت های استان بوشهر که تا قبل دولت تدبیر و امید کمتر از هزار بود به 1700 مورد می رسد.
وی به رشد بیش از 70 درصدی در تامین تخت های بیمارستانی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: هدف وزارت بهداشت، استفاده 90 درصدی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی درون استانی است و اینکه در نزدیکی محل زندگی خود از متخصصان بومی و خدمات درمانی بهره ببرند.

neshast harirchi b 1
معاون وزیر بهداشت با اشاره به خریداری دستگاه های آنژیوگرافی برای بیمارستان قلب بوشهر، بیان داشت: به سیستم مدیریت اعتماد کرده و درمان خود را در استان با متخصصان هم استانی، همراه با خانواده انجام دهید و از استان خود خارج نشوید.
وی بوشهر را در روند کنترل بیماری کووید19 از استان های خوب کشور دانست و بیان کرد: میزان شیوع و بروز این بیماری بدلیل خصوصیات اقلیمی، جغرافیایی، گستردگی و مدیریت خوب در استان بوشهر، به نحو مطلوبی کنترل شده است.
حریرچی تاکید کرد: تا زمانی که واکسناسیون بصورت کامل انجام نشده و حداقل 85 درصد مردم واکسینه نشده اند هنوز این ویروس در کمین است و احتمال تجربه موج های سنگین تر این ویروس در استان های با ابتلای کمتر وجود دارد.
وی تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی هیچ تغییری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و درمانی از قبیل پوشش ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، شستشوی مرتب دستها و.. تغییری ایجاد نخواهد شد تا اقداماتی مانند واکسناسیون موثر واقع شود.

neshast harirchi b 1
معاون وزیر بهداشت در خصوص تزریق واکسن کرونا در کشور خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان که در مواجه مستقیم با این بیماری هستند در اولویت واکسینه شدن قرار دارند که از بخش های ICU و در 635 بیمارستان تزریق را شروع کردیم.
وی ادامه داد: تزریق واکسن بتدریج بر روی سایر کادر بهداشت و درمان گسترش پیدا خواهد کرد و همچنین به سالمندان دارای بیماری خاص که بیماری سیستم ایمنی آنها را تضعیف کرده انجام خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مجموعه ی این دو گروه یک میلیون سیصد هزار نفر هستند که طبق سند ملی واکسیناسیون که به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده امیدواریم تا پایان سال این گروه تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند و پس از آن به گرو ه های دیگر از لحاظ سنی و فاز بیماری پیش خواهیم رفت.
استاندار بوشهر در این نشست اظهار داشت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ای بوشهر با وجود مشکلات اقتصادی دولت در مدت سه سال احداث و افتتاح شد.
گراوند در ادامه اضافه کرد: افتتاح این پروژه بیمارستانی که مجهز به امکانات خاصی در زمینه هسته ای است نماد اراده ملی و همت دولت است.

neshast harirchi b 1
وی به قرار دادن ناظر مستقیم برای تکمیل این بیمارستان در یکماه گذشته اشاره کرد و افزود: این بیمارستان با رقم بزرگی به اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

گراوند در ادامه بیان داشت: در بوشهر دو بیمارستان دیگر وجود دارد که با تکمیل شدن تمام بیمارستانها ی استان بجز دیلم و اهرم اکسیژن دار می شوند.
استاندار بوشهر از تکمیل شدن فاز اول بیمارستان 17 شهریور برازجان تا پایان سال 1400 خبر داد و گفت: ساخت بیمارستان ۲۰ تخت خوابی نیز در بوشهر آغاز شده که تا نیمه اول سال آینده تکمیل می شود.

تصاویر نشست مطبوعاتی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاح بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر

neshast harirchi b 1neshast harirchi b 1neshast harirchi b 1neshast harirchi b 1neshast harirchi b 1neshast harirchi b 1neshast harirchi b 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group