پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

استاندار بوشهر گفت: مدیرکل ارشاد باید ظرفیت های تالار شهید شاهینی برازجان را در اختیار هنرمندان دشتستانی قرار دهند.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند در آئین افتتاح "تالار هنر" مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهینی برازجان ضمن گرامیداشت چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این دوران که دشمن از هر سمتی حمله و هجمه داشته باید مراقب بود که امید را از مردم نگیریم و باوجود تحریم ها نیز برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: تحریم های سخت اقتصادی و فشارها را تحمل کردیم و بدون شک این شرایط گذرا خواهد بود و با مقاومت پاسدار امید مردم باشیم.

eftetah talar shahini borazjan 1
استاندار بوشهر با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در چهل و دومین پیروزی انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بحث اخلاق تاکید داشته که همه باید پاسدار اخلاق باشیم و آن را سرلوحه تمام امورات، رفتار و کردار خود قرار دهیم.
گراوند با ابراز امیدواری از افتتاح تالار هنر در برازجان بیان داشت: این پروژه در سالجاری طی دو ماه تکمیل شد که مدیرکل ارشاد باید ظرفیت های این تالار را در اختیار هنرمندان دشتستانی قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر در این آئین اظهار داشت: ۸۰ درصد اعتبار تالار هنرمجتمع شهید شاهینی برازجان در سال جاری اختصاص یافته است.
ستوده با بیان اینکه عملیات اجرایی این تالار در سال ۸۸ شروع شده بود، افزود: تکمیل این تالار با ظرفیت ۵۰۰ صندلی طی دو ماه، کاری بسیار بزرگ و بی سابقه بعنوان یک پروژه عمرانی است.

eftetah talar shahini borazjan 1
نماینده مردم دشتستان در مراسم افتتاحیه سالن شهید شاهینی برازجان اظهار داشت: فرهنگ و هنر در کشور ما بخصوص استان بوشهر و شهرستان دشتستان طی دوره های مختلف مظلوم واقع شده است و با بروز بیماری کرونا نیز آسیب بیشتری به این هنرمندان وارد شد.
ابراهیم رضایی با اشاره به اینکه هنرمندان بسیاری در دشتستان وجود دارد، افزود: وظیفه ما تکریم و کمک رسانی به هنر و هنرمندان است و این سالن نیاز هنرمندان شهر برازجان بود که به افتتاح رسید.
وی شهید شاهینی را شایسته شهادت دانست و عنوان کرد: شهید شاهینی مردی شجاع با روحیه انقلابی و نترسی بود که اگر در پیروز ی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور داشت از زمره پرچمداران این انقلاب بود.
نماینده مردم دشتستان خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی که در این مکان کار می کنند و حرفه ای می آموزند، ادامه دهنده راه شهید شاهینی و هنر دینی و انقلاب باشند.

eftetah talar shahini borazjan 1
وی به 3 مجتمع فرهنگی با اسکلت بندی ناتمام که بیش از ده سال از آن میگذرد اشاره کرد و گفت: این مجتمع های فرهنگی در سه بخش شبانکاره، آب پخش و سعدآباد واقع است که امیدواریم با همت مدیران و مسئولین درکنار هم و با تلاش در این راستا بتوانیم کار این پروژه ها از سرگرفته و به تکمیل و افتتاح برسانیم.
فرماندار دشتستان ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادو خاطره شهدا و شهید شاهینی اظهار داشت: دهه فجر امسال، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 170 پروژه با اعتبار 795 میلیارد تومان را در حوزه شهرستان و در سرفصل های مختلف داشتیم.
فتح الله نوروزی اضافه کرد: امروز همزمان با بیست و یکمین روز از بهمن ماه با حضور استاندار بوشهر، 9 پروژه با اعتبار 235 میلیارد تومان را افتتاح یا عملیات اجرایی آنها را آغاز خواهیم کرد.
وی با ابراز خوشحالی در حوزه فرهنگ و هنر بیان داشت: در دهه مبارک فجر امسال برای تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان افتتاح تالار هنر و نگاه ویژه به پلاتو را داشتیم.

eftetah talar shahini borazjan 1
نوروزی به دغدغه هنرمندان اشاره کرد و افزود: در راستای رفع دغدغه ها نیز اهتمام داشته و از اولین نشست با هنرمندان دشتستان تا کنون با تلاش و حمایت مسولان استانی این ظرفیت ایجاد شده که باید در کنار هم از آن بهره کافی را ببریم.
وی در ادامه گفت: در راستای تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر با مدیرکل ارشاد استان نشست هایی را برگزار خواهیم کرد و سعی میکنیم با فضاهای ایجاد شده نهایت استفاده از ظرفیت ها رابرای هنرمندان شهرستان داشته باشیم.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: از محل ارزش افزوده از سال 93 تاکنون بالغ بر 600 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری ها جهت توسعه عمران شهری در سطح شهرستان و از سمت دولت انجام شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز در حوزه تقویت سرانه حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اتفاقی رخ داده؛ در راستای سرانه فضای ورزشی نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group