چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرماندار دشتستان از احداث شهرک‌های تخصصی خرما و گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، نشست هم‌اندیشی فرماندار دشتستان با فعالان اجتماعی بخش آب پخش در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و هیئت همراه و جمعی از فعالان بخش آب پخش برگزار شد.
فرماندار دشتستان در این نشست از پیگیری تکمیل آب‌شیرین‌کن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خبر داد و بیان داشت: ابا توجه به فضای اقتصادی و شرایط تحریم حاکم بر جامعه امکان احداث پروژه جدیدی نیست ولی پیگیر احداث سالن ورزشی بانوان در شهرستان که از مطالبات فعالان اجتماعی و مردم است.
وی در خصوص احداث نمایندگی در حوزه ارشاد در بخش‌ها بیان داشت: نمایندگی‌های ارشاد در همه بخش‌ها در حوزه ارشاد حذف و بجای آن خانه فرهنگ احداث خواهد شد که در این بخش هم پیگیر احداث آن هستیم.
نوروزی ضمن آرزوی موفقیت برای تیم فوتسال نخلستان آب پخش ابراز داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان پیگیر حل مشکل نور سالن را با توجه به مسابقه آینده انجام دهد.

faalan abpakhsh 1 Copy


وی در جواب یک فعال اجتماعی در مورد احداث پیست موتورسواری در بخش آب پخش گفت: شهر آب پخش به پیست موتورسواری برازجان که هم‌اکنون مورداستفاده قرار می‌گیرد نزدیک است و جوانان این بخش می‌توانند از این پیست استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه باید از همه فرصت‌ها برای خدمت کردن به مردم استفاده کرد بیان داشت: بهره‌گیری از فرصت‌ها در طول مدیریت را در اغلب شوراهای اداری به مدیران تذکر داده‌ام چون از هر فرصتی برای خدمت کردن به مردم باید بهره برد.
فرماندار دشتستان از پیگیری احداث دو شهرک تخصصی خرما و گلخانه در شهرستان خبر داد و بیان داشت: با برگزاری نشست‌هایی با انجمن خرما و اتاق بازرگانی با حضور نماینده دشتستان پیگیر جانمایی شهرک تخصصی خرما هستیم.
وی در خصوص احداث شهرک گلخانه‌ای در شهرستان اذعان داشت: در حوزه آبیاری تحت‌فشار تا قبل از دولت تدبیر و امید 4300 هکتار انجام‌شده بود که امروز بالغ‌بر 13 هزار هکتار انجام‌شده است.
نوروزی گفت: 83 مرکز بسته‌بندی خرما و 56 سردخانه در این شهرستان وجود دارد که درصد قابل‌توجهی از آن در دولت تدبیر و امید انجام‌شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: 56 هکتار گلخانه تا امروز در شهرستان کارشده که 28 هکتار یعنی حدود 43 درصد در همین دولت کارشده است.

faalan abpakhsh 1 Copy

نوروزی بابیان اینکه نگاه دولت به تقویت زیرساخت‌هاست در خصوص قیمت خرما بیان داشت: 125 هراز تن از خرمای استان بوشهر در شهرستان دشتستان و 50 هزار تن آن در بخش آب پخش برداشت می‌شود.
وی تأکید کرد: کارشناسان کشاورزی معتقدند قیمت تضمینی خرما از قیمت کنونی پایین‌تر بود و پیگیر بازار خرمای استان هستیم که البته باوجود کرونا مقداری در کارمان خلل ایجاد شد.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات به حوزه کشاورزی گفت: در سال 98 تسهیلاتی بالغ‌بر 74 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به کشاورزان پرداخت شد.
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه بخش آب پخش ظرفیت‌های خوبی دارد بیان داشت: این بخش در کنار همه ظرفیت‌های خوبی که دارد در حوزه گردشگری باید بومی گردی‌ها را تقویت کرد.
وی تصریح کرد: با جذب سرمایه‌گذاری می‌توان بخش اعظمی از این مشکلات را مدیریت و ساماندهی کرد.
وی در خصوص مشکل زهکشی باغات گفت: بحث آبیاری تحت‌فشار مشکل زهکشی باغات را برطرف می‌کند که امروز 80 هکتار باغ‌های آبیاری تحت‌فشار افتتاح و 40 هکتار عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی در خصوص مدارس غیردولتی در بخش آب پخش بیان داشت: آموزش‌وپرورش باید توازن رابین مدارس غیردولتی در بخش برقرار کند نباید اجازه بدهیم دانش‌آموزی از تحصیل محروم باشد.
نوروزی با اشاره به اینکه حرمت مردم بخش‌های آب پخش، سعدآباد و شبانکاره حفظ خواهد شد تأکید کرد: از زمان حضورم در شهرستان در راستای تقویت، وحدت، همدلی، انسجام و هماهنگی همواره تأکید کرده‌ام و مطمئن باشید در این خصوص اجازه نخواهم داد کسی وارد حریم خصوصی دیگری بشود چون مردم از مشکلات معیشتی در عذاب‌اند نباید مشکل دیگری به آن‌ها اضافه شود.
در این نشست فرماندار دشتستان در خصوص زمین بنه عباس، آنتن دهی موبایل و تقویت اینترنت، حقه آبه کشاورزان، مکان‌یابی پتروشیمی و نام‌گذاری زیرگذر پاسخ توضیحاتی را مطرح نمود.

تصاویر نشست هم‌اندیشی فرماندار دشتستان با فعالان اجتماعی بخش آب پخش

faalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copyfaalan abpakhsh 1 Copy

استان بوشهر

Template Design:Dima Group