جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کاشت ۲۵ هزار اصله نهال حرا در خور‌های استان به مناسبت دهه فجر آغاز شده و تا اوایل اردیبهشت سال آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پویش همگانی کاشت درخت حرا در خوریات استان آغاز شده است و بر همین اساس از دهه فجر امسال تا اوایل اردیبهشت سال آینده، ۲۵ هزار اصله حرا برای احیای تالاب‌ها و توسعه جنگل‌های ارزشمند حرا صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: سطح جنگل‌های حرا در استان بوشهر در پایان سال ۹۸ در حدود ۹.۵ هکتار بوده و از سال‌های گذشته برنامه‌های احیا و توسعه این جنگل‌ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در استان آغاز شده است و بر این اساس، محدوده‌های جدیدی از جنگل‌های حرا برای حفاظت شناسایی و تحت حفاظت قرار گرفته اند.
فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه عمده زیستگاه‌های حرا در شهرستان‌های عسلویه و دیر قرار دارد، افزود: بیشترین تراکم حرا در خلیج نایبند در پارک ملی دریایی نایبند، خور بردستان در کنار شهر دیر و جنوب پارک ملی دریایی دیر – نخیلو (ساحل مِل گُنزه) واقع شده است.

photo nahal hara
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین، یکی دیگر از طرح‌های زیست محیطی استان را طرحی آموزشی با عنوان محله سبز عنوان کرد و افزود: به مناسبت دهه فجر ایجاد مرکز محیطبانی کوه سیاه در شمال استان هم آغاز شده است.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب به محیط زیست نگاه خوبی صورت گرفت به طوری که در اصل ۵۰ قانون اساسی به موضوع محیط زیست پرداخته و حفاظت از آن وظیفه‌ای همگانی عنوان شد. همچنین طبق این اصل هر گونه فعالیت که با تخریب یا آلودگی محیط زیست همراه باشد ممنوع است.
قلی نژاد عنوان کرد: قوانین مدون و مترقی وجود دارد مانند قانون پسماند‌ها، قانون هوای پاک و آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب، که مسئولیت‌هایی برای سازمان‌ها در قبال محیط زیست تعریف کرده است./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group