چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرماندار دشتستان همدلی و هم افزایی را رمز موفقیت و پیشرفت دانست و گفت: در همه حوزه ها از جمله افزایش اعتبارات تا درمان، انرژی، راه، ورزش و ... توسعه های خوبی در شهرستان انجام گرفته است.

ندا قاسمیان پور-فرماندار دشتستان در نشست با اعضای پایگاه خبری دیارجنوب، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه مبارک فجر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و روزهایی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ بزرگ ملت ما می باشد.
وی نزدیک شدن مردم و مسئولین را نماد اقتدار و پیروزی ملت دانست و بیان داشت: دهه فجر فصلی خوب جهت بیان دستاوردها و تبیین گفته های انقلاب است و فرصتی برای مرور آرمان های انقلاب، برشمردن برکات و انتقال آن به نسل جوانان است.
فتح الله نوروزی دهه مبارک فجر را بهترین فرصت برای تقویت و امیدافزایی در سطح جامعه دانست و عنوان کرد: بیان عملکرد، دستاورهای انقلاب و اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به مردم در این ایام می توانند تاثیر گذاری خوبی در جامعه داشته باشند.

neshast diyarejonoub farmandari 1
تعامل با رسانه ها
فرماندار دشتستان ضمن قدردانی از رسانه ها در اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی مردم بیان کرد: از تعامل با رسانه های دشتستان راضی بوده و نقش پل ارتباطی را به خوبی ایفا می کنند.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها ی دهه فجر
فرماندار دشتستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 170 پروژه با اعتبار 795 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: پروژه ساختمان رشد نیز با اعتبار 5 میلیارد تومان تا هفته آینده اعلام و افتتاح خواهد شد.
نوروزی به رشد 2/5 برابری اعتبارات پروژه های شهرستان نسبت به دهه فجر سال گذشته اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال، افتتاح 147 پروژه با اعتباری بالغ بر 498 میلیارد تومان و 23 پروژه با اعتباری بالغ بر 295 میلیارد تومان را آغاز عملیات اجرایی خواهیم داشت.
حوزه عمران شهری
وی به 36 پروژه با اعتبار 32 میلیارد و 536 میلیون تومان در حوزه عمران شهری اشاره کرد و افزود: در حوزه توسعه شهری نوگانه، افتتاح پیست اسکی شهرداری برازجان بعنوان پروژه ای شاخص و تاثیر گذار در حوزه نشاط اجتماعی خواهد بود.
حوزه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی
فرماندار دشتستان با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده در راستای تقویت زیرساخت های حوزه سلامت شهرستان، تصریح کرد: در حوزه بیمارستان مهر تامین اجتماعی با اضافه شدن 20 تخت آی سی یو، سی تی اسکن و ان آی سی یو اطفال اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد و علاوه براین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 64 تخت خوابی بیمارستان مهر بزودی انجام می شود.
وی پلی کلینیک امام موسی کاظم(ع) را از بزرگترین پروژه های درمانگاهی حوزه تامین اجتماعی استان دانست و گفت: این پروژه با متراژ بالغ بر 4 هزار متر مربع در شهر برازجان افتتاح می شود که در زیرساخت های حوزه سلامت نقش خوبی را ایفا خواهد کرد.
فتح الله نوروزی در ادامه به افتتاح کلینیک شبکه بهداشت در کنار دژ برازجان اشاره کرد و بیان داشت: افتتاح یک بستر درمان در شبانکاره، کلنگ زنی یک بستر درمان درآب پخش و افتتاح یک خانه بهداشت بخش بوشکان در ایام دهه فجر خواهیم داشت.
وی از کلنگ زنی در راستای توسعه اورژانس بیمارستان گنجی خبر داد و گفت: این تعداد پروژه می تواند در تقویت زیرساخت ها ی حوزه سلامت و بهداشت کمک کرده و تاثیر گذار باشد.
فرماندار دشتستان با اشاره به 8 تخت در حوزه اعصاب و روان بیمارستان گفت: 30 تخت به بخشهای اعصاب و روان اضافه می شود که کاری بسیار مناسب و شایسته خواهد بود.
نوروزی در خصوص تکمیل بیمارستان 17 شهریور برازجان اظهار داشت: بیمارستان 240 تختی 17 شهریور در فاز اول با 160 تخت در حال تکمیل شدن است که بالغ بر 60 درصد پیشرفت دارد و با رسیدن به پیشرفت 80 درصدی، مناقصه برای شروع فاز دوم نیز برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات در حوزه درمان و تامین اجتماعی زیرساخت های حوزه بهداشت مناسب خواهد شد.

neshast diyarejonoub farmandari 1
حوزه راهداری و حمل و نقل
فتح الله نوروزی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص روکش آسفالت و بهتر شدن مسیرها گفت: تقاطع غیرهم سطح سعدآباد-پل ورودی در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد و مسیر آبپخش-سعدآباد نیز یکی و مستقیم می شود که از انجام این کار بسیار خرسند هستم.
وی با اشاره به ورودی جاده خشت بیان داشت: در حوزه راه به اتفاق نماینده دشتستان نشست های خوبی داشتیم و تمامی نگاهم براین است که ما با همدلی و هم افزایی می توانیم پیشرفت داشته باشیم و اگر اتفاقی در حوزه شهرستان رخ داده در راستای وفاق، همدلی، هم افزایی، هماهنگی و همدلی بوده است و تمام تلاشم این بوده که این حرکت در حوزه شهرستان رقم بخورد.
نوروزی درخصوص مسیر کنارتخته-دالکی گفت: پروژه کلی حوزه فارس بوشهر 2 پیمانکار دارد که پس از تکمیل شدن تنگ بوالحیات، کار در حوزه ما و کنارتخته آغاز می شود.
وی ادامه داد: بخشدار کنارتخته نیز برای تکمیل این پروژه به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با پیگیری های صورت گرفته پروژه در سال آینده برای حوزه ما فعال تر خواهد شد.
فرماندار دشتستان به ناراضی بودن از روند و سرعت کار در جاده برازجان-اهرم اشاره کرد و افزود: کار این مسیر درحال انجام است و اکنون در روستاهای این مسیر در حال انجام هماهنگی ها هستیم که بتوانیم فضا را داشته باشیم و کار سرعت بیشتری داشته باشد.
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه مسیر برازجان-گناوه تا ورودی کمربندی آبپخش دو بانده است، افزود: اکنون تقاطع و روگذر تمام شده و پیمانکار در حال تکمیل زیرگذر است که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
نوروزی 3 کیلومتر تملک این جاده را مشکل اصلی در روند کار دانست و بیان کرد: در این زمین تحت تملک حدود 4 هزار اصل نخل است که مبلغی بالغ بر 20 میلیارد تومان نیاز است تا پروژه بتواند به مرحله جمع بندی برسد.
وی به قرار گرفتن مسیر نمازگاه- تنگ ارم در ردیف بودجه ای سال 1400 اشاره کرد و گفت: مطالعات تعریض مسیر وحدتیه به سه راهی سعدآباد انجام شده و درنظر داریم که فاز اول را از سعدآباد به سمت وحدتیه شروع کنیم.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: مطالعات ورودی دالکی برای روشنایی و دوربرگردان روستای راهدار انجام شده و به مناقصه گذاشتیم که با مشخص شدن پیمانکار کار شروع می شود.

neshast diyarejonoub farmandari 1
حوزه انرژی و برق
فرماندار دشتستان در این خصوص بیان داشت: اتفاق شایسته ای درحوزه انرژی و برق شهرستان رخ داده که در ادامه مسیر کمبودی نخواهیم داشت ولی این به معنای قطع نشدن برق نیست بلکه قطعی برق سراسری است.
وی به افتتاح ترانس ایستگاه شهر برازجان در دهه فجر اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن ترانس 50 در یکی از ایستگاه های برق شهر برازجان، افزایش قدرت خواهیم داشت و ترانسی دیگر نیزدر حال انجام است.
نوروزی ادامه داد: ایستگاه روستای بنداروز نیز در حال پیگیری است که بتواند در ایام آتی شروع به کار کند و همچنین ایستگاه میاندشت در حال تقویت است و در تابستان وارد مدار خواهد شد.
وی به تاثیر گذار بودن پروژه ها و آغاز عملیات اجرایی 90 ترانس در شهرستان اشاره کرد و گفت: ایستگاه طلحه منطقه بوشکان از مسیر تنگستان نیز در حال تقویت شدن است که کمی زمان بر بوده و در سال 1400 وارد مدار می شود.
حوزه ورزش
فتح الله نوروزی گفت: پیست تارتان از تقاضاهای جدی ورزشکاران بوده که در حال انجام اقدامات است تا بتوانیم بزودی شاهد افتتاح آن باشیم.
وی در ادامه افزود: زمین چمن فوتسال تا قبل از دولت تدبیر و امید نداشتیم که از سال 92 تاکنون 92 زمین چمن در حوزه شهرستان ساخته شده و در اختیار جوانان قرار گرفته است.
نوروزی یاد آور شد: از سال 92 تاکنون 22 خانه ورزش روستایی انجام شده و تعداد پارک های بوستانی نیز 111 مورد است.
فرماندار دشتستان یادآور شد: فضای ورزشی قبل از دولت تدبیر و امید 38درصد بوده و در حال حاظر به 69 درصد رسیده که 179 درصد رشد داشته ایم.
حوزه ارتباطات و فن آوری
فرماندار دشتستان به اختصاص 100 کیلومتر فیبر نوری در سال گذشته به شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه زیرساخت فن آوری و اطلاعات مخابرات اقدامات شایسته ای انجام شده که 16 پروژه با اعتبار 15 میلیارد و 700 میلیون تومان نیزدر دهه فجر اجرا خواهد شد.
وی به 109 پروژه از دکل های مخابراتی در حوزه 4G , 3G اشاره کرد و گفت: تعداد دکل های مخابراتی نصب شده قبل از دولت تدبیر و امید 43مورد بوده که از سال 92 تاکنون به 180 مورد رسیده است.
حوزه آموزش و پرورش
وی در خصوص حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: 6 پروژه با اعتبار 13 میلیارد تومان در این حوزه افتتاح خواهد شد.
حوزه آبخیزداری
فرماندار دشتستان از افتتاح 11 پروژه با رقم ریالی 7 میلیارد و 800 میلیون تومان در این حوزه خبر داد و گفت: از 314 پروژه انجام شده در سطح شهرستان از ابتدا تاکنون، 144 مورد آن در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفته که در راستای تقویت سفره های زیرزمینی و اقدامات مختلف است.
حوزه کشاورزی
نوروزی بیان داشت: آبیاری طرح نوین نخیلات در 2400 هکتاری بخش سعدآباد که توسط جهاد آبیاری شده با اعتبار 79 میلیارد تومان بوده است و آبیاری تحت فشار در مابقی نقاط دشتستان بالغ بر 400 هکتار کار شده که اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه شده و از پروژه های در حال افتتاح هستند.
وی خاطرنشان کرد: آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی تا قبل از دولت تدبیر و امید 4300 هکتار بوده که به 12190 هکتار افزایش یافته است.
حوزه گازرسانی
فرماندار دشتستان بیان داشت: در حوزه گازرسانی در سطح شهرستان گفت: گاز رسانی در روستا ها از سال 92 تا کنون از 19 به 99 مورد رسیده است.
حوزه عمران روستایی و عشایر
نوروزی در این خصوص خاطرنشان کرد: در حوزه عمران روستایی، عشایر و دهیاری ها نیز افتتاح 38 پروژه با اعتبار 16 میلیارد تومان خواهیم داشت.
حوزه فرهنگ و هنر
وی به افتتاح 2 پروژه خوب و شاخص در این حوزه اشاره کرد و گفت: سالن شهید شاهینی که از تقاضای های چندین ساله هنرمندان بوده با 500 صندلی و پلاتو با 150 صندلی در دهه فجر افتتاح خواهند شد.
حوزه تولید و اقتصاد
نوروزی تصریح کرد: در حوزه تولید و اقتصاد پنج پروژه صنعتی با سرمایه گذاری ۱۵۲هزار و ۹۰۰ میلیون ریال در این شهرستان افتتاح می‌شود که با بهره برداری از این پروژه‌ها ۶۲ فرصت شغلی در حوزه تولید پوشاک، برد فرکانس بالا، لوستر، لوله پلی اتیلن وانواع کابل‌های مخابراتی مسی ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: در دهه فجر واحد تولیدی مرغ آمین در بخش ارم برای اولین بار در استان بوشهرافتتاح خواهد شد.
فرماندار دشتستان محدودیت اجرایی طرح ها در خارج از شهرک صنعتی را یکی از مشکلات حوزه صنعت برشمرد و گفت: نداشتن ظرفیت کافی شهرک صنعتی باعث شده طرح های جدید نداشته باشیم که بحث توسعه شهرک صنعتی نیز در دست اقدام است.
حوزه فصل حمایتی و توجه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی
فرماندار دشتستان گفت: آغاز عملیات اجرایی 410 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد که رقم خوب و مناسبی است .
مقایسه پروژه های دهه فجر در سطح شهرستان دشتستان
فرماندار دشتستان گفت: در بخش مرکزی 24 پروژه با اعتبار 25 میلیارد تومان، برازجان 34 پروژه با اعتبار 326 میلیارد تومان در تمامی حوزه ها، بخش ارم 24 پروژه در حال افتتاح و آغاز عملیات اجرایی با اعتبار 40 میلیارد و 700 میلیون تومان، بخش بوشکان 24 پروژه با اعتبار 70 میلیارد تومان، آبپخش 9 پروژه با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان، شبانکاره 19 پروژه 37 میلیارد و 800 میلیون تومان، سعدآباد 20 پروژه با اعتبار 150 میلیارد و 187 میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
آخرین اقدامات سد دالکی
فرماندار دشتستان با بیان اینکه سد دالکی در حوزه زیر ساخت کشاورزی تاثیر بسزایی دارد، افزود: این سد از پروژه های اولویت دار استان بوشهر است که با تکمیل شدن از ماندگارترین در دولت دوازدهم برای مردم دشتستان خواهد بود.
وی به فعال بودن سد اشاره کرد و گفت: تونل های انحرافی سد انجام شده، فرازبند در حال کار هستند و سد شکل گرفته است ولی برا تکمیل آن نیاز به اعتبارات زیادی است که هم بصورت استانی و شهرستانی در حال پیگیر جذب اعتبارات هستیم.
حوزه سد سازی
نوروزی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی سد ارغون کلمه در سال 98 انجام شدکه فقط حوضچه آرامش آن در حال تکمیل شدن است و افتتاح این سد در حوزه آب شرب این منطقه تاثیر گذار خواهد بود.
وی با اشاره به اقدامات شایسته در حوزه سدسازی شهرستان گفت: مطالعه سد دهرود انجام و بدنبال جذب اعتبار برای شروع کار هستیم.
آخرین وضعیت آب شیرین کن وحدتیه،آبپخش و برازجان
فتح الله نوروزی در خصوص آب شیرین کن وحدتیه گفت: پیمانکارش در حال کار کردن است و پیشرفت فیزکی آن در آخرین بازدید خوب بوده ولی باید تلاش ها بیشتر شود.
وی با بیان اینکه پیمانکارآب شیرین کن آبپخش خلع شده، گفت: اداره آبفا باید با جذب پیمانکار کار را تکمیل کرده و با تکمیل شدن در بخش خصوصی قرار دهد که این پروسه در حال انجام است.
نوروزی به درخصوص آخرین وضعیت آب شیرین کن برازجان بیان داشت: بدنبال خط انتقال آب از بوشهر به برازجان هستیم که در ستاد بحران آب شرکت آبفا تصویب شده و بدنبال سرعت در شروع کار هستیم تا در زمان های بحرا ن به مشکل بر نخوریم.
آثار فرهنگی
فتح الله نوروزی در این خصوص یادآور شد: یکی از بحث ها ی اصلی ما معرفی آثار فرهنگی بود که با شروع در این زمینه با کرونا مواجه شدیم.
وی با اشاره به احیای کاروانسرای مشیر بیان داشت: چون ملک مربوط به اداره اقاف است آگهی برا جذب سرمایه گذار توسط این اداره انجام شد و متاسفانه سرمایه گذاری پیدا نشد.
نوروزی راه برون رفت را جذب سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: قلعه شاه منصورخان شبانکاره فاز اول آن احیا شده که به سرمایه گذار خصوصی واگذار می شود و بیشتر بدنبال ظرفیت نیروهای بومی برای اتمام کار هستیم و کاروانسرای دالکی هم به همین صورت است که سرمایه گذار پیدا نشده است.
حوزه آب
نوروزی با اشاره به اتفاقات خوب در حوزه زیرساختی آب شهرستان گفت: در سالی که گذشت خط انتقال آب کلمه و خط انتقال مخزن شهر دالکی را شروع کردیم و توانستیم 10 چاه را وارد مدار کنیم و اکنون نیز با استفاده و بهره گیری از ظرفیت آب کوثر را ازسمت بوشهر به آبطویل در صورت بحرانی کمبودی نخواهیم داشت.
منازل مقاوم سازی شده
فرماندار دشتستان تصریح کرد: منازل مقاوم سازی شده در شهرستان تا قبل از دولت تدبیر و امید 197 مورد بوده که اکنون 13400 تاست و 12 هزار افزایش داشتیم.
رفع نقاط حادثه خیز
نوروزی رفع نقاط حادثه خیز تا قبل از سال 92 را 7 مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاظردر سطح شهرستان 60 مورد از نقاط حادثه خیز رفع شده است.
رضایت از بخشداران
فرماندار دشتستان با بیان اینکه معتقد به کار تیمی هستم، بیان کرد: خوشبختانه از اقدامات بخشداران راضی هستم و هیچ موردی درحوزه بخش ها وجود ندارد و ما همراه و همگام با بخش ها بوده تا بتوانیم خدمتگزاری بهتری را به مردم خوب شهرستان و بخشهای شش گانه داشته باشیم.
وی در پایان یکی از ویژگی های شهرستان را داشتن سرمایه های انسانی عنوان کرد و گفت: در تمام مراحل نگاهم خدمت رسانی به مردم و رفع دغدغه های آنها بوده و بر این باورم که رمز موفقیت و پیشرفت شهرستان در گرو همدلی، هم افزایی، هماهنگی و همفکری است.

تصاویر نشست فرماندار دشتستان با اعضای پایگاه خبری دیارجنوب

neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1neshast diyarejonoub farmandari 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group