شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی مرزنشینان در توزیع کالا، گفت: از آبان ماه سالجاری تاکنون190 تن روغن و 501 تن برنج در سطح شهرستان توزیع شده است.

به گزارش دیارجنوب، شهسوار قائدی در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: از ابتدای آبان ماه سالجاری تاکنون، 190 تن روغن در سطح شهرستان توزیع کردیم که 125 تن در قالب توزیع مردمی به 15 فروشگاه بزرگ و زنجیره ای، 25 تن در بین همه ادارات و 40 تن توزیع صنفی بوده است.
وی در ادامه اضافه کرد: از آبان ماه سالجاری تاکنون، 77 تن روغن بین فروشگاه های افق کوروش با دو شعبه در سطح شهرستان توزیع شده است.
قائدی یادآور شد: فروشگاه زنجیره ای کوروش به صورت متمرکز، جذب و توزیع کالا را از مرکز اصلی کشور انجام میدهد که ما فقط در این زمینه نظارت را بر عهده داریم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان، توزیع کالا را از دغدغه های این اداره عنوان کرد و گفت: علاوه بر تامین کالاها، توزیع آنها نیز از دیگر دغدغه های این اداره است.

shoraye edari dashtestan 39
وی افزود: بحث کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در توزیع کالاها از جمله مشکلاتی است که باعث تعطیلی برخی فروشگاه ها از سوی شبکه بهداشت شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از جمعیت روستایی ما دفترچه مرزنشینان دارند، افزود: در حال جذب 320 تن روغن از کارخانه سیرجان و گچساران هستیم که با همکاری بخشداران و با استفاده از پتانسیل تعاونی مرز نشینان توزیع خواهد شد.
وی درخصوص تامین برنج در شهرستان خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 529 تن جذب برنج داشتیم که از این میزان 501 تن در سطح شهرستان توزیع شده است.
قائدی گروه های هدف این اداره را کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها عنوان کرد و گفت: تاکنون 115 تن و 200 کیلو را به این گروه هدف تخصیص دادیم.
وی بیان داشت: 210 تن برنج در بین خانوارهای روستایی توزیع کردیم و از ابتدای سالجاری تاکنون توانسته ایم 70 درصد خانوارهای روستاییمان را پوشش دهیم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: توزیع برنج در ادارات بصورت دو مرحله با 130 تن، هیئت های مذهبی 30 تن و با تخصیص جدید امیدواریم بتوانیم برای بازنشستکان آموزش و پرورش و سایر بازنشستگان توزیع داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری هایی که ستاد تنظیم بازار کشور در نظر گرفته و با تامین روغن خام کارخانجات تولیدی، امیدواریم توزیع روغن، برنج و سایر اقلام کالاهای اساسی روند بهینه تری به خود گیرد و از این معضل گذر کنیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group