جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه آینده با افزایش پوشش ابر در برخی نقاط این استان وقوع رگبارهای پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و احتمال بروز و نفوذ گرد و خاک پیش‌بینی می‌‏شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: تمرکز فعالیت این سامانه در استان با تمرکز بیشتر بر مناطق مرکزی و شمالی است.
وی بیان کرد: همچنین روز جمعه به سبب وزش جریان‌های جنوبی و روزهای شنبه تا اوایل سه‎شنبه هفته آینده به سبب وزش بادهای شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
مساعدی با اشاره به پایداری وضعیت دما در استان بوشهر تا روز جمعه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه فرودگاهی بندر امام حسن شهرستان دیلم و دیر به ترتیب با ۶ و ۲۶ درجه کمترین و بیشترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

samane bareshi
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، وزش ملایم باد از شب افزایش ابر و در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش‌بینی می‎شود.
مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از اواخر شب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده‌است.
وی افزود: در مدت یاد شده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی طی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‎بینی می‎شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group