شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سایت دفن پسماند شهرستان کنگان فاجعه زیست محیطی است زیرا شیرابه آن وارد دریا و باعث آلودگی آب‌های آن منطقه شده و محیط زیست علیه آن شکایت کرده‌است.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد روز چهار‎شنبه در این ارتباط افزود: در استان بوشهر با وجود اینکه هزینه بالایی از واحدهای صنعتی دریافت و به حساب شهرداری‌ها واریز می‎شود اما اقدام‎های زیست محیطی در اولویت کارهای شهرداری‌ها قرار ندارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون شهرستان عسلویه تصفیه خانه فاضلاب و سایت دفع پسماند ندارد و پسماندهای آن در شهرستان کنگان دفن می‎شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این رویه در حالی رقم خورده که شهرداری‎های منطقه سال‎ها است عوارض آلایندگی دریافت می‌کنند ولی در مقابل نسبت به مسائل حوزه محیط زیست کوتاهی کرده‌اند.

pasmand kangan
قلی نژاد اظهار داشت: در این ارتباط مقرر شده سازمان محیط زیست شیوه نامه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی را به دولت اعلام کند تا با مصوبه دولت زمینه نظارت محیط زیست بر نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی فراهم شود تا در بخش‎های محیط زیست و بهداشت مردم هزینه شود.
وی درباره پرداخت تسهیلات ساخت تصفیه خانه فاضلاب به واحدهای تولیدی اظهارداشت: هم‌اکنون هفت واحد صنعتی استان بوشهر مشمول دریافت تسهیلات از محل ۳۵ درصد عوارض آلایندگی واریزی به اعتبارات صندوق ملی محیط زیست شده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: این واحدها بیشتر در زمینه عمل‌آوری فعالیت دارند و اکنون فاضلاب آنها بدون تصفیه راهی دریا می‏‌شود.
وی بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات و احداث تصفیه‌خانه از ورود فاضلاب این واحدها به دریا جلوگیری خواهد شد که نقشی مهم در بهبود وضعیت محیط زیست صنایع مناطق ساحلی است.
قلی نژاد ادامه داد: شماری از واحدهای پتروشیمی نیز اکنون در حال برآورد هزینه این پروژه در واحد تولیدی خود هستند تا معرفی آنها برای دریافت تسهیلات محیط زیستی محقق شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group