پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال میزان سرمایه‌‎گذاری در شهرک‌‎ها و نواحی صنعتی این استان ۵۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، مهدی صفوی روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: در مدت یاد شده ۳۱ واحد تولیدی در شهرک‌‎ها و نواحی صنعتی استان بوشهر با سرمایه‌‎گذاری یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید که مجموع این واحدها برای ۳۸۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.
وی بیان کرد: در این مدت شمار واحدهای بهره‌‏برداری شده، اشتغال و سرمایه‌گذاری آنها در مقایسه با سال گذشته به ترتیب افزایش ۲۴۰، ۳۰۰ و ۵۳۰ درصدی را تجربه کرد.
صفوی ادامه داد: در مدت یاد شده ۵۰ هکتار زمین به ۱۱۷ متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.
صفوی یادآور شد: در مجموع تاکنون ۳۸۱ واحد تولیدی با اشتغال پنج هزار و ۸۶۵ واحد با سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده‌است.

shahrak sanati b
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر ۲۰ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در زمینه خدمات کارگاهی با اشتغال ۱۵۰ نفر فعالیت دارند.
وی افزود: برای نخستین ناحیه صنعتی غیردولتی استان بوشهر نیز در بخش بوشکان (روستای شاهیجان) شهرستان دشتستان موافقت اصولی صادر شده‌است که از ظرفیت‎های بالایی نیز برخوردار است.
صفوی اظهار داشت: این ناحیه با سرمایه‌‎گذاری کامل بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار ایجاد شده و با ساز و کارهای شهرک‌‎های دولتی می‎توان در این ناحیه اقدام به سرمایه‌‎گذاری کرد.
وی افزود: همزمان با تامین زیر ساخت‌های این ناحیه، ۲ طرح صنعتی در زمینه بسته‌بندی خرما، سردخانه و کانی غیرفلزی به بهره‌برداری رسیده‌است.
صفوی ادامه داد: ایجاد ۱۰ ناحیه صنعتی کوچک نیز در مناطق مختلف استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته که با توجه به مزیت‌های مناطق در شهرستان‌های مختلف ایجاد خواهند شد، که اکنون در مرحله امکان سنجی و مکان یابی قرار دارند.
صفوی ادامه داد: برای تقویت زیرساخت شهرک‏‌های صنعتی استان بوشهر امسال حدود ۱۰ مگاوات برق به ظرفیت برق شهرک‌ها و ۲۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه توزیع آب شهرک‌‎ها اضافه شده‌است.
وی گفت: ۲ ناحیه صنعتی بنک و لمبدان و ۲ شهرک صنعتی برازجان و بندر ریگ استان بوشهر نیز فیبر نوری آنها تامین شده که با ایجاد این زیرساخت، بستری مهم برای فعالیت واحدهای تولیدی فراهم شده‌است.
صفوی افزود: همچنین امسال شبکه گاز شهرک‌‎های صنعتی خورموج و دلوار نیز کامل شد که با جایگزینی گاز در این شهرک‌‏ها به جای سایر سوخت‌ها هزینه واحدهای تولیدی نیز کاهش پیدا می‌‎کند.
تاکنون ۱۲ شهرک و هشت ناحیه صنعتی در استان بوشهر راه‎اندازی شده‌است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group