پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در حاشیه بازدید از کانال های آبیاری شبکه شبانکاره از تسطیح و خاکریزی جاده سرویس سد انحرافی شبانکاره به طول 3 کیلومتر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، روح اله محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: جاده سرویس اطراف سد شبانکاره دراثر سیلاب نیمه دوم آذرماه تخریب گردیدکه رفع این موضوع جهت دسترسی به تاسیسات آبیاری بسیارضروری به نظر می رسید.
وی بیان داشت: بارندگی های اخیر موجب وقوع سیلاب در شبکه شبانکاره و انباشته شدن کانال های آبیاری از رسوبات حاصل از سیلاب گردید و در پی آن خساراتی نیز به تاسیسات آبیاری شبانکاره وارد کرد.

mohammadi abyari boushehr
محمدی در ادامه اضافه کرد: با توجه به شدت سیلاب و تخریب بخشی از سامانه انتقال آب و همچنین انباشت رسوبات و گل ولای در کف کانال‌های آبیاری، با اجاره یک دستگاه بیل مکانیکی لایروبی و پاکسازی کانال اصلی آب پخش انجام شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: پس از انجام لایروبی کانال ها و تسطیح جاده سرویس سامانه انتقال شبکه شبانکاره خاکبرداری و تسطیح جاده سرویس سد انحرافی به طول 3 کیلومتر در دست اقدام قرار گرفت که هم اکنون به پایان رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: تغذیه آب شبکه شبانکاره از رودخانه شاپور، محل آب مخزن سد شهید رئیسعلی دلواری و بند انحرافی شبانکاره است که سامانه انتقال این شبکه 24 کیلومتر و کانال اصلی آن 19 کیلومتر می‌باشد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group