پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

در چهارمین جلسه شورای اداری دشتستان، افتتاح و اجرای ۱۸۰ پروژه عمرانی در دهه فجر، عادلانه نبودن توزیع اعتبارات در استان و اصلاح و تکمیل زیرساختهای جلوگیری از سیلاب مطرح شد.

به گزارش دیارجنوب، فرماندار شهرستان دشتستان درجلسه شورای اداری شهرستان، ضمن تشکر از حمایت ها وهمکاری مردم، مسئولین و نیروهای جهادی در کمک به سیل زدگان اظهار داشت: نقش بنیاد مسکن در کمک به سیل زدگان شهرستان ستونی بود و این تلاش ها باید ادامه پیدا کند.
وی از همراهی رسانه ها واطلاع رسانی به موقع در راستای سیلاب اخیر در دشتستان تشکر نمود و بیان داشت: در این راستا کمیته ساماندهی آسیب سیل دشتستان تشکیل شد و همه مردم، مسئولین و گروه های جهادی برای کمک رسانی امداد کردند و 347 خانوار شناسایی شد.
نوروزی با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان در سطح استان دارای بیشترین روستا است، افزود: انتخابات دوره قبل در 97 روستا برگزار شد که تلاش می کنیم دوره ششم در 100 روستای شهرستان برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه در آستانه چهل و دومین سالروز انقلاب اسلامی ایران هستیم، گفت: باید بدانیم که در حساس ترین دوره شرایط خاص بسر می بریم و کشور ما هجمه های خاص را تجربه میکند و هر چه مشارکت بالا باشد سهم حداکثری رقم خواهد خورد.
وی در ادامه بیان کرد: باید از فرصت ها در راستای منافع عمومی مردم گام برداریم و از هر راه حلی برای برطرف کردم مشکل مردم استفاده نمائیم.
نوروزی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت، باید همدلی ها را تقویت کرد و شرایط را برای کار اثربخش فراهم نمود.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: در تصمیم گیری ها شجاعت و از ماموریت های کاری خودمان شناخت کافی را داشته باشیم.

shoraye edari dashtestan 45
وی به پروژه های دهه فجر در سالجاری اشاره کرد و افزود: ۱۸۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
فرماندار دشتستان به فضا سازی مناسب و تغییر وضعیت شهر درخصوص دهه فجر اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه در دهه فجر سالجاری ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام راحل را در پیش داریم بایستی کمیته فضاسازی به این موضوعات دقت بیشتری نماید.
وی به تعامل خوب رسانه های دشتستان اشاره کرد و یادآور شد: مسئولین درخصوص برنامه های دهه فجر با رسانه ها تعامل خوبی داشته باشند.

وی تاکید کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف دشتستان، پویش "هر مغازه یک پرچم" را در دهه فجر اجرا کنند و همچنین ادارات فضاسازی خوبی در این دهه داشته باشند.
فرماندار دشتستان انتخابات را آزمون بخش عملکرد حاکم بر قدرت بصورت دوره ای در ملت دانست و گفت: نام نویسی در دوره ششم انتخابات از ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به مدت ۷ روز در محل فرمانداری شهرستان دشتستان انجام می شود.
فرماندار دشتستان ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان شهرستان بیان کرد: تاکنون 3790 نفر کرونایی مثبت و 248 فوتی در شهرستان دشتستان شناسایی و به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به جدی گرفتن این ویروس و جلوگیری از عادی سازی، تصریح کرد: ویروس جدید در سطح ملی مطرح است که اگر عادی سازی را به همین شکل ادامه بدهیم همگی مبتلا خواهیم شد.
نوروزی با بیان اینکه خیز آرامی در راستای افزایش بیماری در حال شکل گیری است، افزود: تاکنون مردم، بازاریان و ادارات همراهی کردند و درحال حاضر نیز به همراهی بیشتری نیاز داریم که دشتستان در پیک چهارم کشوری دچار نشود.
وی به ثمر بخش بودن افراد وارد شده به شهرستان اشاره کرد و گفت: با ورود معاون وزیر راه تعریض جاده به سه راه وحدتیه در حال تکمیل، تقاطع راهدار در حال مناقصه، ورودی دالکی در حال انجام مناقصه و تامین اجتماعی در بحث توسعه بیمارستان مهر و پلی کلینیک به پایان میرسد.
نوروزی کمبود اقلام را از جمله مشکلات و دغدغه شهروندان دانست و گفت: تعداد عاملین باید بیشتر شود و تعاونی روستایی را هم به مجموعه عاملین اضافه کنید تا مردم با مشکلاتی همچون کمبود روغن روبرو نشوند.
وی در پایان تاکید کرد: از مردم کشور میخواهیم که از سفر به شهرستان دشتستان خودداری  و از ماسک استفاده کنند.
نماینده دشتستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: برای قدرشناسی از انقلاب اسلامی باید آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبرمعظم انقلاب را پاس بداریم و مراسم دهه فجر با رعایت پروتکل های بهداشتی باید با شکوه برگزار شود.
رضایی ضمن تشکر از پشتکار و همکاری مردم، مسئولین و نیروهای جهادی در کمک به سیل زدگان بیان داشت: همگی همت و تلاش کردند و این تلاش ها باید ادامه یابد تا خسارات ناشی از سیل در سطح شهرستان جبران شود.
وی جلوگیری از رخ دادن اینگونه وقایع را از مسئولین کشور و استانی خواستار شد و افزود: زیرساخت ها اصلاح و تکمیل شود و همه کارهای حوزه فنی برای جلوگیری از چنین وقایعی انجام گردد.

shoraye edari dashtestan 45
ابراهیم رضایی با اشاره به اینکه یک مصوبه نسبتا متوسطی در دولت گذرانده شده، گفت: با تخصیص این مصوبه، بخشی از آن در استان و شهرستان دشتستان هزینه می شود که البته کافی نیست.
وی تصریح کرد: به طور کلی روند توزیع اعتبارات در استان بوشهر عادلانه نیست که برای شهرستان دشتستان با این جمعیت و گستردگی اعتباری کافی در نظر گرفته نشود.
رضایی با توجه به اینکه زیرساختهای درمان در دشتستان وضعیت مطلوبی ندارد، بیان کرد: باید زیرساخت های درمان در دشتستان تکمیل شود و با توجه به مهمان نوازی این منطقه، نبود امکانات لازم و شیوع کرونا، مردم در ایام نوروز از سفر کردن به این شهرستان خودداری کنند.
نماینده مردم دشتستان به مشکلات مردم در خصوص سند زمین و گلایه مندی از سیستم بانک ها اشاره کرد و افزود: این مشکلات حل شدنی است و بانک ها با تولید کنندگان همکاری کنند تا مردم مورد ظلم سیستم های بانکی قرار نگیرند.
معاون عمرانی فرمانداری دشتستان در این جلسه اظهار داشت: کل اعتبارات بمنظور آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه ها در دهه فجر با توجه به برنامه ریزها، 764 میلیارد تومان با 180 پروژه است.
عبدالحمید کریم آزاد افزود: این مبلغ و تعداد پروژه ها شناور است و بعضی از پروژه ها انتظار می رود طبق زمان پیش بینی شده در دفترچه افتتاح و به آغاز عملیات اجرایی برسیم.
وی به پروژه های بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: بهره برداری از کلینیک تخصصی امام سجاد برازجان، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه های خوبی در حوزه تامین اجتماعی و بیمارستان 64 تخت خوابی مهر برازجان که مقدمات و آغاز عملیات اجراییش را در دهه فجر خواهیم داشت.
معاون عمرانی فرمانداری دشتستان در ادامه بیان کرد: 320 واحد درخصوص مسکن های حمایتی کمیته امداد را در دستور کار داریم و احداث پلاتو در بحث فرهنگ و هنر نیز با تخصیص اعتبارات لازم در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
کریم آزاد گفت: سالن شهید شاهینی نیز که بیش از 12 سال از آن میگذرد با تخصیص اعتبارات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت و سالن 1000 نفری شهر برازجان که توسط شهرداری و اعتبارات استانی در حال تکمیل است تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام خواهد رسید و درخصوص حوزه فرهنگی و هنری دغدغه ای نخواهیم داشت.

shoraye edari dashtestan 45
وی در خصوص فناوری اطلاعات بیان داشت: یکی از دغدغه هایی که در همه شهرها وجود دارد بحث ارتباطات، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و اینترنت است که کارهای مورد توجه و خوبی در سطح شهرستان خصوصا در سطح روستاها و بخش ها انجام شده است.
معاون عمرانی فرمانداری دشتستان افزود: 16 پروژه فناوری اطلاعات با اعتبار 15 میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص داده شده که میتواند با ارتقاء سایتها در بخش های ارم و بوشکان  زیرساخت های لازم را انجام دهد.
وی یادآور شد: افتتاح پروژه ها به صورت ویدئوکنفرانسی خواهد بود و دستگاه های اجرایی بایستی مستندات پروژه ها را سریعتر به فرمانداری شهرستان ارسال کنند و همچنین برنامه زمان بندی پروژه ها را در دفترچه اعلام خواهیم کرد.
معاون عمرانی فرمانداری دشتستان درخصوص پروژه های عمران شهری خاطرنشان کرد: شهرداری ها، پیاده رو هایی که منتهی به گذر می شود را تکمیل و در افتتاح پروژه هاکامل شده باشند و بعضی از پروژهها را نیز بهمراه فرماندار دشتستان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش ها بازدید خواهیم نمود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: از 77 هزار 840 واحد مسکونی در کل روستاهای استات بوشهر، 57 درصد مقاوم سازی شده که به نسبت در کشور آمار خوبی است.
حمید حیدری بریدی اضافه کرد: سیل اخیر در شهرستان های دشتستان، گناوه و دیلم خسارت هایی را وارد نمود که خوشبختانه واحدهایی که از بنیاد مسکن تسهیلات گرفته بوند کمترین خسارت را داشتند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: 627 واحد مسکونی در 3 شهرستان کارشناسی شد و 896 فقره کمک بلاعوض معادل 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به حساب مردم سیل زده واریز شد.

shoraye edari dashtestan 45
وی در خصوص قیر رایگان بیان داشت: در سال 93 حوزه برخورداری ما در استان 30 درصد بود که در حال حاضر 51 درصد است که در کل کشور آمار بی نظیری است.
حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص جمعیت کشور در سال 97 سرانه دریافتی قیر در استان بوشهر 5 میلیارد تومان بود و در سالجاری 8 میلیارد تومان ابلاغ شده که منتظر تخصیص آن هستیم.
وی یادآور شد: درخصوص اجراهای طرح هادی روستایی، بوستان امید و زمین چمن در روستاهای استان بوشهر جایگاه خوبی در سطح کشور داریم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: طرح هر كارمند حامی يك فرزند معنوي در کشور در حال اجرا است و از 1150 نفری که در این طرح مشارکت داشته اند، 400 نفر از شهرستان دشتستان بوده اند.
احمد لطفی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 5 هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده که 1400 مورد آن مربوط به شهرستان دشتستان است.

shoraye edari dashtestan 45
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سفر بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به بوشهر 1750 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که انتظار می رود 410 واحد آن دهه فجر در دشتستان کلنگ زنی شود.
وی به توزیع تبلت بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بیش از 1000 تبلت، پک لوازم التحریر و آموزشی بین دانش آموزان در شهرستان دشتستان توزیع شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان داشت: درخصوص سیلاب اخیر، ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به ۵ استان کشور وارد شد که ۵۶ میلیارد تومان متعلق به استان بوشهر بود که در بخش های مختلف کشاورزی نیز آسیب وارد شد.
وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر طرح تحول نخلستان در دشتستان در راستای اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
خسرو عمرانی بیان داشت: سهم بخش کشاورزی در بحث اشتغال، امنیت، پایداری و توسعه در اعتبارات استانی باید بیشتر دیده شود.
وی یادآور شد: با در نظر گرفت اعتبارات بیشتر در سطح شهرستان دشتستان میتوانیم در زمینه کشاورزی، رشد و توسعه بیشتری را شاهد باشیم.

رئیس بیمه سلامت دشتستان به تاریخچه بیمه سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان بیمه سلامت 40 میلیون نفر معادل 80 درصد از جمعیت کشور را در برگرفته است.
لیلا لطیف نیا در ادامه بیان کرد: 138 هزار نفر معادل 54 درصد در شهرستان دشتستان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که بیشترین افراد تحت بیمه روستایی و عشایری هستند.

shoraye edari dashtestan 45
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: ستاد کمیته تنظیم بازار شهرستان در راستای وظیفه ذاتی خود به ریاست فرماندار، رصد بازار، آسیب شناسی و ارائه راهکار و پیشنهادات ستاد تنظیم بازار به استان و کشور را برعهده دارد.
وی یکی از دلایل عمده کمبود روغن را عدم تامین روغن خام عنوان کرد و بیان داشت: عدم تامین روغن خام بطبع باعث کاهش تولید کارخانجات شد و مشکلاتی در سطح کشور، استان و شهرستان را شاهد بودیم.
شهسوار قائدی گفت: از ابتدای آبان ماه سالجاری تاکنون، 190 تن روغن در سطح شهرستان توزیع کردیم که 125 تن در قالب توزیع مردمی به 15 فروشگاه بزرگ و زنجیره ای، 25 تن در بین همه ادارات و 40 تن توزیع صنفی بوده است.
وی در ادامه اضافه کرد: از آبان ماه سالجاری تاکنون، تاکنون 77 تن روغن بین فروشگاه های افق کوروش با دو شعبه در سطح شهرستان توزیع شده است.
قائدی یادآور شد: فروشگاه زنجیره ای کوروش به صورت متمرکز، جذب و توزیع را از مرکز اصلی کشور انجام میدهد که ما فقط در این زمینه نظارت را بر عهده داریم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان، توزیع کالا را از دغدغه های این اداره عنوان کرد و گفت: علاوه بر تامین کالاها، توزیع آنها نیز از دیگر دغدغه های این اداره است.
وی افزود: بحث کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در توزیع کالاها از جمله مشکلاتی است که باعث تعطیلی برخی فروشگاه ها از سوی شبکه بهداشت شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: طی جلساتی متعدد با فرماندار شهرستان به دنبال راهکار برای توزیع و بهینه بهتر این کالا بودیم که قرار شد از توزیع در تعاونی مرزنشینان استفاده نمائیم.

shoraye edari dashtestan 45
وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد جمعیت روستایی ما دفترچه مرزنشینان دارند، افزود: در حال جذب 320 تن روغن از کارخانه سیرجان و گچساران هستیم که با همکاری بخشداران و با استفاده از پتانسیل تعاونی مرز نشینان توزیع خواهد شد.
وی درخصوص تامین برنج در شهرستان خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 529 تن جذب برنج داشتیم که از این میزان 501 تن در سطح شهرستان توزیع شده است.
قائدی گروه های هدف این اداره را کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها عنوان کرد و گفت: تاکنون 115 تن و 200 کیلو را به این گروه هدف تخصیص دادیم.
وی بیان داشت: 210 تن برنج در بین خانوارهای روستایی توزیع کردیم و از ابتدای سالجاری تاکنون توانسته ایم 70 درصد خانوارهای روستاییمان را پوشش دهیم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: توزیع برنج در ادارات بصورت دو مرحله با 130 تن، هیئت های مذهبی 30 تن و با تخصیص جدید امیدواریم بتوانیم برای بازنشستکان آموزش و پرورش و سایر بازنشستگان توزیع داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که ستاد تنظیم بازار کشور در نظر گرفته و با تامین روغن خام کارخانجات تولیدی، امیدواریم توزیع روغن، برنج و سایر اقلام کالاهای اساسی روند بهینه تری به خود گیرد و از این معضل گذر کنیم.
قائدی در پایان گفت: همه شهرستان از تعاونی مرزنشینان استفاده میکنند بجز دشتستان که از نماینده مردم شهرستان خواستاریم در این خصوص پیگیری های لازم مبذول گردد.

shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45shoraye edari dashtestan 45

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group