جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به استقرار بازرس در کارخانجات تولیدی سیمان برای تحویل به عوامل توزیع گفت: در این راستا، ۲هزارتن به ظرفیت تولید سیمان استان بوشهر افزوده شد.

به گزارش دیارجنوب، سیدحسین حسینی ظهر امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر به ظرفیت سیمان در 3 کارخانه استان پرداخت و اظهار داشت: اکنون 3 کارخانه‌های سیمان دشتستان، ساروج کنگان و مند دشتی در تولید سیمان و کلینکر فعالیت می‌کنند.
وی، با اشاره به علت کاهش تولید سیمان در استان بوشهر افزود: 3 کارخانه سیمان دشتستان، مند دشتی و ساروج کنگان با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون تن در این استان در حال فعالیت هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه کارخانه سیمان ساروج با نگاه صادراتی ایجاد شد گفت: حدود 70 درصد تولیدات این کارخانه به‌صورت کلینگر صادر می‌شود و در این کارخانه یک سوم سیمان خاکستری تیپ 2 تولید می‌شود.

siman
حسینی با بیان اینکه سیمان کارخانه ساروج کنگان برای پروژه‌های منطقة پارس جنوبی و یا بین برخی از عاملان شهرستانهای کنگان، دیر و عسلویه توزیع می‌شود گفت: کارخانه سیمان ساروج 11 دی ماه امسال برای تعمیرات اقدام به تعطیلی کرد از طرفی رونق ساخت و ساز در استان به سبب مساعد بودن شرایط آب و هوایی تقاضا در بخش مصالح ساختمانی از جمله سیمان افزایش یافت.
وی با بیان اینکه با آغاز فصل سرما مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی افزایش یافته است خاطر نشان کرد: در این راستا برای تحویل سوخت کارخانه سیمان نسبت به جایگزینی و تغییر سوخت مصرفی اقدام می‌شود ولی با توجه به محدویت ایجاد شده درمصرف گاز و وجود مشکلات در تامین سوخت مازوت زمینه کاهش تولید سیمان را فراهم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به استقرار بازرس در کارخانجات تولیدی سیمان برای تحویل به عوامل توزیع گفت: در این راستا، 2 هزار تن به ظرفیت تولید سیمان استان بوشهر در کارخانه سیمان ساروج افزوده شد.
حسینی، با تاکید بر تامین روغن و مشکلات توزیع در این بخش افزود: در این راستا 2 هزار تن سهمیه برای استان در نظر گرفته که پس از روغن‌کشی در کارخانه‌ها در اختیار فروشگاه‌ها و صنوف مخنلف استان قرار می‌گیرد.
وی از توزیع 2 هزار و 880 تن روغن در استان بوشهر ویژه صنوف و تامین نیاز مردم خبر داد و افزود: براساس بررسی‌ها نیاز هر فرد به روغن در ماه 2 کیلوگرم است که در مجموع نیاز استان بوشهر ماهانه 2500 تن است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group