جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: امسال برای انجام عملیات سرشماری پرندگان مهاجر در این استان علاوه بر دوربین‌های چشمی و تلسکوپ، برای سنجش دقیق‌تر گله‌های دور از دسترس پرندگان، از پهباد استفاده شد.

به گزارش دیارجنوب، خسرو درویشی روز شنبه در این ارتباط افزود: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر نشان می‌دهد، کاهش بارندگی در آغاز زمستان، حضور پرندگان مهاجر در آبگیرهای داخلی استان بوشهر را کاهش داده‌است.
وی افزود: سرشماری پرندگان مهاجر در چهار سایت اصلی استان بوشهر شامل منطقه حفالظت شده حله، مند و پارک ملی دیر - نخیلو، پارک ملی دریایی نایبند و سواحل بندر بوشهر انجام گرفته است.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد میزان حضور پرندگان مهاجر در سواحل استان بوشهر تغییر چندانی نداشته است اما آبگیرهای داخلی استان با کاهش حضور و یا کوچ پرندگان در ابتدای زمستان مواجه بوده‌است.

parandeh mohajer
درویشی یادآور شد: جمعیت پرندگان مهاجر زمستان‌گذر در استان بوشهر سال گذشته نزدیک به ۶۰ هزار قطعه بود و امسال نیز نتایج سرشماری‌ها تا یک ماه آینده گردآوری و جمع‌بندی می‌شود.
وی اعلام کرد: سرشماری پرندگان مهاجر در استان بوشهر با پایان آمارگیری در منطقه بردخون بندر دیر تا آخر هفته جاری به اتمام می‌رسد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: امسال نیز همچون سال گذشته پرنده در معرض انقراض چون غاز پیشانی‌سفید در آبگیرهای استان مشاهده نشده‌است.
درویشی یادآور شد: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر کنار آبزی در سراسر جهان از اوایل ژانویه آغاز می‌شود و تا ۲ هفته به طول می‌انجامد اما در سال جاری به دلیل محدودیت‌های شیوع کرونا فرصت بیشتری برای پایان این سرشماری در نظر گرفته شده‌است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group