پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

شریعتی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را یک ابرپروژه دانست و گفت: بیش از ۷۰ درصد از نیروهای به کار گرفته شده در زمان اجرای این پروژه بومی بودند و اکنون نیز حدود ۸۵ درصد نیروهای به کار گرفته شده در این پالایشگاه، بومی هستند.

به گزارش دیارجنوب، «غلامرضا شریعتی» صبح امروز (پنج شنبه ۲ بهمن) در حاشیه افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه چند درصد از نیروهای این پالایشگاه بومی است اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از نیروهای به کار گرفته شده در زمان اجرای پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، بومی بودند و اکنون نیز حدود ۸۵ درصد نیروهای به کار گرفته شده در این پالایشگاه، بومی هستند؛ هماهنگی و همراهی خوبی با هلدینگ خلیج فارس داریم و این مجموعه نیز همراهی بسیار خوبی در جذب نیروهای بومی داشته است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس در اجرای این پالایشگاه سعی کرده به نحوی عمل کند که کمترین مشکل و مساله برای استان خوزستان به وجود آید افزود: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نیز هلدینگ عملکرد خوبی داشته و با تمام توان و بضاعت در کنار مردم شهرستان بهبهان بوده، هر چند هنوز این طرح به بهره‌برداری نرسیده و در طول ساخت بسیار سخت است که منابع را برای مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرد.

ostandar khozestan
وی با اشاره به تاثیر این پالایشگاه در پیشرفت شهرستان بهبهان تصریح کرد: این هلدینگ اکنون برای فرودگاه بهبهان پنج میلیارد تومان و وزیر نفت نیز تامین قیر برای باند فرودگاه را تقبل کرده است؛ این پالایشگاه در حال ساخت بود و پروژه‌ای که در حال ساخت است، امکان انجام مسئولیت‌های اجرایی ندارد اما در زمان بهره‌برداری و تولید، وضعیت بهتر خواهد بود تا بتواند رضایت را ایجاد کند.
شریعتی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را یک ابرپروژه دانست و ابراز کرد: این طرح بنا بود با سه میلیارد دلار به بهره‌برداری برسد اما مسائل و سختی‌هایی به وجود آمد و هزینه ساخت آن ۳.۴ میلیارد دلار شد و از این بابت، هزینه سنگینی بر دوش هلدینگ بوده است.
وی با بیان اینکه ۲.۲ میلیارد دلار از این پروژه از صندوق توسعه ملی برداشت شده که هلدینگ باید اقساط آن را پرداخت کند ادامه داد: این پالایشگاه باید بازپرداختی به صندوق توسعه داشته باشد و در زمان بهره‌برداری می‌تواند شرایط بهتری در عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد.
استاندار خوزستان اذعان کرد: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اکنون با ۴۰ درصد از ظرفیت خود کار می‌کند و پروژه‌ای با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار دیگر برای جمع‌آوری فلرها برای این طرح مد نظر است که برای محیط زیست استان خوزستان مفید است و با اجرای آن ارزش کل پروژه به حدود ۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
وی در خصوص احداث فرودگاه بهبهان عنوان کرد: در سیستم اقتصادی هیچ چیز اجباری و زوری نیست و باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد، اکنون احداث این پالایشگاه و پتروشیمی‌های پس از آن، احداث فرودگاه بهبهان را توجیح می‌کند.
شریعتی در پایان یادآور شد: باید صنایع پایین‌دست برای این پالایشگاه تعریف شود تا جوانان منطقه در این پروژه‌ها جذب شوند./ شبستان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group