پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

معاون استاندار بوشهر گفت: سومین جشنواره خرما و صنایع وابسته اسفند امسال همزمان با هفته بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در نشست بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی دولتی مرتبط با تولید و صنایع فرآوری خرما با اشاره به جایگاه استان در تولید این محصول بیان کرد: سالانه از ۶ میلیون اصله نخل استان، افزون بر ۱۶۵ هزار تن خرما تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و سردخانه در باغ‌های خرما در اولویت قرار دارد که در ۳ سال گذشته این صنایع توسعه یافته است.

moaven ostandar
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری موفق جشنواره خرما در سال‌های گذشته در استان، عنوان کرد: با توجه به برگزاری موفق جشنواره اول و دوم خرما در استان بوشهر و تاثیر مثبت این رویداد بر توسعه صنعت خرما، تلاش می‌شود سومین جشنواره خرما و صنایع وابسته همزمان با هفته بوشهر در اسفند برگزار شود.
زرین‌فر ادامه داد: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با این ویروس، تلاش می‌شود که از امکانات فناوری اطلاعات و فضای مجازی و غیرحضوری حداکثری بهره‌برداری در برگزاری سومین جشنواره خرما و صنایع وابسته شود.
اکنون یکی از مشکلات نخل‌داران استان بوشهر، فروش نرفتن محصولشان است و کارشناسان صادرات را، یکی از راه‌‌حل‌های این مشکل می‌دانند.
بیشترین گونه‌های خرما در استان بوشهر را کبکاب، زاهدی، خاصویی و شکر تشکیل می‌دهند که در این میان کبکاب و زاهدی ارقام صادراتی و دارای برند هستند و به عنوان محصول ملی ثبت شده‌اند./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group