پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر از آغاز فاز دوم اجرای عملی طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سیده الهام مختاری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران از آغاز فاز دوم اجرای عملی طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد و با اشاره به انجام مراحل مربوط به فاز اول طرح توسعه مشاغل خانگی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون در شهرستان‌های دیّر ۷۰ نفر، کنگان ۹۳ نفر، عسلویه ۸۲ و جم ۱۵۹ نفر متقاضی طرح هستند.
دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر اظهار کرد: طرح مذکور در هر شهرستان از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با پیشران‌ها و پشتیبان‌ها با جهاد دانشگاهی در هر شهرستان وارد مرحله آموزش، توانمندسازی و مشاوره خواهد شد.

mashaghel khanegi
این کارشناس افزود: قرار است با همکاری پیشران‌ها کار بر اساس فرمت‌ها، اصلاح و ویرایش اطلاعات و پروفایل سامانه‌ای، مشاوره تخصصی شغلی، و استعدادسنجی برای تک تک متقاضیان انجام شود و با توجه به شرایط کرونایی و ابعاد زمانی پیش بینی‌های لازم صورت بگیرد.
دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر تاکید کرد: موضوع اصلی این است که بیشتر جامعه هدف ما زنان خانه‌دار هستند که کارهای مشاوره تخصصی، ایجاد انگیزه و مشاوره شغلی جهت ایجاد یک شغل پایدار را در این مرحله خواهیم داشت.
مختاری خاطرنشان کرد: زنان در طرح توسعه مشاغل خانگی از فواید این طرح بهره‌مند شده و می‌توانند با خوداشتغالی و اشتغال‌زایی به درآمد رسیده و خودکفا باشند.
گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر با سهمیه هزار و ۵۰۰ نفر برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال به بازار متقاضیان از آذرماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group