پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس اداره محیط زیست گناوه گفت: خوشبختانه با حضور به‌موقع و بوم گذاری، هیچ‌گونه لکه نفتی تاکنون با دریا نرسیده و هم‌اکنون کارگران شرکت از منشأ در حال پاک‌سازی منطقه هستند.

به گزارش دیارجنوب، کامبیز عبدالهی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در رابطه‌ با نشت لکه‌های نفتی گناوه اظهار داشت: ما در امسال دو لکه نفتی داشتیم که یکی از آن‌ها در منطقه ساحل شهرستان گناوه اتفاق افتاد و پس از جمع‌آوری در تابستان امسال متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند و منتظر رأی دادگاه دراین‌رابطه هستیم.
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان گناوه افزود: دومین لکه نفتی در چند روز اخیر طبق بررسی‌های صورت‌گرفته براثر شکستگی لوله هشت اینچ گلخاری و سهل‌انگاری و اعمال کاری شرکت نفت و گاز گچساران و عدم پاک‌سازی کامل اتفاق افتاده که باعث شده است لکه‌های بجا مانده از این شکستگی با بارندگی‌هایی که در بالادست صورت‌گرفته، جابه‌جا شوند و این لکه‌ها در روستای چم شهاب مشاهده شود.
وی بیان داشت: در روز بروز حادثه طبق تماس که با HSE شرکت نفت و گاز گچساران گرفتیم، خوشبختانه با حضور به‌موقع و بوم گذاری، هیچ‌گونه لکه نفتی تاکنون با دریا نرسیده و هم‌اکنون کارگران شرکت از منشأ در حال پاک‌سازی منطقه هستند.

lake nafti genaveh 8
عبدالهی در خصوص تخریب صورت‌گرفته توسط شرکت پرورش لار و میگو روستای چاهک که اعتراض فعالین محیط‌زیست را نیز به دنبال داشت، گفت: طبق نامه‌هایی که زدیم تاکنون با شروع این شرکت مخالفت کردیم، اما این فرد اعتراض گذاشته که اعتراض وی در کمیته ماده ۱۱ استانداری با حضور ادارات مختلف بررسی خواهد شد.
وی افزود: طبق قوانین اگر آن منطقه جزو مناطق حفاظت شده نباشد تنها طبق قوانین بحث فاصله آن با مکان‌های مختلف را مدنظر قرار می‌دهیم و بحث بکر بودن منطقه جز حوزه اختیارات محیط‌زیست نیست.
وی ادامه داد: متأسفانه در این‌گونه موارد همه منابع طبیعی را مورد هجمه قرار می‌دهند اما برای صدور مجوز چنین صنعت‌هایی از چندین اداره استعلام می‌شود و هرکدام اختیارات خاص خود را دارند و برای رد این طرح اگر در چارچوب قانون نباشد، در استانداری متفق‌القول باید به این طرح اگر طبق قانون نباشد پاسخ منفی دهند تا مجوز آن ابطال شود./فارس

خبرهای مرتبط:

منشا آلودگی نفتی دره فصلی بهون گناوه مشخص شد+تصاویر

بیشتر آلودگی نفتی گناوه پاکسازی شد

دره فصلی بهون گناوه به لکه‌های نفتی آلوده شد

استان بوشهر

Template Design:Dima Group