پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبرنگاران بوشهری را به شرکت در جشنواره کتاب خوان و رسانه دعوت کرد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر درجمع خبرنگاران اظهارداشت: رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف نقش بسیار مهمی دارند و می‌تواند به عنوان قویترین بازدارنده یا ترغیب کننده باشند، ما نیز برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند کمک رسانه هستیم.
سیدعلی هاشمی با بیان اینکه رسانه‌های عمومی را می‌توان ابزاری قدرتمند در هدایت و آموزش جامعه دانست، تصریح کرد: رسانه‌ها در دوران کنونی، شاهرگ‌های اطلاعاتی و جریان سازی هستند.
وی در ادامه از آغاز اولین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه در آخرین سال قرن و دعوت از خبرنگاران بوشهری جهت شرکت در این رویداد فرهنگی خبر داد گفت: جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با هدف زنده نگه‌داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری، استانی، اعضای کتابخانه‌های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه‌های عمومی برگزار می شود.

ketabkhani resane
گفتنی است این جشنواره در سال پایانی قرن در موضوعات کتابخانه، کتابدار، کتاب خوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی مانند محافل ادبی، فضای مجازی و کتابخانه، توجه به نقش آموزش در کتابخانه‌های عمومی و... برگزار می‌شود و فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود تا ۱ بهمن ماه به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند.
بر این اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به نشانی (festivalpl.ir) و ثبت‌نام، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group