جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: این مرکز در زمان حاضر به گروه‌‎های خونی A و AB- منفی نیاز دارد و از هم‌استانی‌‎ها و بویژه دارندگان این گروه‌‏های خونی انتظار است برای اهدا خون اقدام کنند.

به گزارش دیارجنوب، نرگس عبیدی روز شنبه در حاشیه آغاز پویش اهدا خون مداحان، هیات‌‎های مذهبی و اصحاب رسانه استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ذخایر خونی این استان در حد مطلوب است ولی این وضعیت به معنی نبود نیاز به فرآورده‌‏‌های خونی نیست.
وی بیان کرد: این وضعیت ناپایدار است زیرا همزمان با اینکه خون از اهدا کنندگان دریافت می‌‎شود از آن فرآورده‌‏‌های خونی تهیه و به نیازمندان تحویل می‌شود.
عبیدی ادامه داد: فردا یکشنبه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) نیز پایگاه سیار انتقال خون در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان مستقر می‌‎شود تا از افراد داوطلب این روستا خون دریافت کنند.

photo enteghal khoon
وی بیان داشت: از خون اهدایی هر فرد چهار فرآورده پلاکت، گلبول‌‎های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه می‎شود که مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز و ۲ فرآورده دیگر نیز برای حدود ۲ سال امکان نگهداری دارند.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به وجود بیماران نیازمند به پلاکت و گلبول‌های قرمز بیشترین نیاز بیماران شامل این ۲ فرآورده خونی است.
عبیدی ادامه داد: بیمارانی هستند که اگر در اسرع وقت این فرآورده‌‎ها را دریافت نکنند در اثر خون‌ریزی جان خود را از دست بدهند که در این ارتباط از همه مردم انتظار می‌‎رود با مراجعه برنامه‎ریزی شده برای اهدای خون خود به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.
رئیس سازمان بسیج مداحان استان بوشهر گفت: در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا پویشی متشکل از مداحان، هیات‌‎های مذهبی و اصحاب رسانه برای اهدای خون در بوشهر تشکیل شد.
حسین معینی افزود: این اهدای خون در واقع جلوه‌‎ای از کمک‌‎های مومنانه است که می‌‎توانیم با خون خود نجات بخش جان خیلی از افراد باشیم.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر گفت: اصحاب رسانه این استان همواره در صحنه‌‎های مختلف پیشتاز و در صف نخست برای نقش‌آفرینی هستند.
عبدالله نجفی افزود: در ایام شیوع کرونا نیز اصحاب رسانه با اطلاع‌ رسانی مطلوب خود علاوه بر فرهنگ‌‎سازی در رعایت شیوه‎نامه‎هایی بهداشتی، هم‌استانی‎ها را به اهدای خون دعوت کردند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group