جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار شهرستان دیر گفت: اگر ساخت جاده دسترسی به مرکز تکثیر میگو، به جنگل‌های حرا آسیب می‎زند باید اقدام لازم صورت گیرد، تا دغدغه فعالان زیست محیطی برطرف شود.

به گزارش دیارجنوب، کریم علی حسنی فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: سرمایه‌گذاری در سال ۹۵ تقاضای احداث مرکز تکثیر بچه میگو در چهار هکتار از اراضی دیر را داشته است و همه موا‌فقت‌های لازم را از کمیسیون ماده ۱۱، کمیسیون امور زیربنایی، آب منطقه‌ای و محیط زیست می‌گیرد و سال ۹۷ برای ایجاد این مرکز در دو هکتار، مجوز دریافت می‌کند.
وی افزود: مشکل اکنون راه دسترسی و انتقال تولیدات این مرکز است. آن طور که گفته می‌شود احداث این جاده، ورود سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها را به جنگل‌های حرا قطع می‌کند و باعث از بین رفتن این پوشش گیاهی می‌شود.
فرماندار شهرستان دیر عنوان کرد: اهالی این شهرستان با نفس سرمایه‌گذاری مخالفتی ندارند، اما در بحث جایابی از یک طرف سرمایه‌گذار همه مجوزهای لازم را گرفته است اما از طرف دیگر فعالان و دوست‌داران محیط زیست معتقدند با ساخت این راه به محیط زیست منطقه و جنگل‌های حرا آسیب می‌رسد.

jangal hara
علی حسنی گفت: معتقدم برای احترام به نظر مردم باید شفاف‌سازی از طریق دستگاه‌های مربوط انجام گیرد و اگر آسیبی به جنگل‌های حرا وارد می‌شود اقدامات لازم صورت گیرد، تا دغدغه فعالان زیست محیطی برطرف شود.
وی بیان کرد: موافقت کمیسیون امور زیربنایی، کمیسیون ماده ۱۱، شرکت آب منطقه‌ای و محیط زیست برای طرح گرفته شده و صدور مجوز راه دسترسی و انتقال تولیدات مرکز تولید به میگو مربوط به راه و شهرسازی است.
فرماندار شهرستان دیر افزود: اجرای این طرح حدود یک ماه است که با عملیات خاکریزی و احداث جاده دسترسی به مزرعه پرورش میگو آغاز شده است.
علی‌حسنی تاکید کرد: قرار شده است که مدیران کل مرتبط توضیحات لازم را در این زمینه ارائه دهند تا دغدغه‌های فعالان محیط زیست برطرف شود.
وی گفت: باید تمام تلاش‌ها برای به حداقل رساندن آسیب به گونه‌های گیاهی و جانوری انجام گیرد.
بر اساس ماده ۱ قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها شود، ممنوع است اما اکنون با اجرای طرح تکثیر و پرورش میگو، تالاب خور بردستان، که یکی از تالاب‌های ارزشمند کشور به شمار می‌رود برای همیشه از بین خواهد رفت./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group